«Ενα σαλόνι στα βάθη του ωκεανού»: τα υποβρύχια γίνονται το αγαπημένο «παιχνίδι» των πλουσίων
Photo Credits: Shutterstock

«Ενα σαλόνι στα βάθη του ωκεανού»: τα υποβρύχια γίνονται το αγαπημένο «παιχνίδι» των πλουσίων

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Η αποβίβαση από ένα γιοτ και η κατάδυση στα βάθη του ωκεανού με διαφανή υποβρύχια μπορεί να ακούγεται σαν σκηνή από κάποια ταινία του Τζέιμς Μποντ.

Όμως, χάρη στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις, τέτοιες υποβρύχιες περιπέτειες γίνονται πλέον πραγματικότητα, με βασική προϋπόθεση να έχει κάποιος στη διάθεση του εκατομμύρια ευρώ.

Σε μια κίνηση που αλλάζει τα δεδομένα για τον υποβρύχιο τουρισμό, η εταιρεία Triton Submarines παρέδωσε το πρώτο εξαθέσιο υποβρύχιο που περιβάλλεται από πλεξιγκλάς και μπορεί να «βουτήξει» σε βάθος έως και 1000 μέτρων.

Περιγράφεται ως ένα «σαλόνι κάτω από τη θάλασσα», αφού το Triton 3300/6 διαθέτει το μεγαλύτερο διαφανές, σφαιρικό «κουπέ» επιβατών στον κόσμο, το οποίο έχει διάμετρο 2,5 μέτρων, προσφέροντας μια εντυπωσιακή υποβρύχια θέα σε όσους βυθίζονται μαζί του.

Το υποβρύχιο της SubMarine
Το εντυπωσιακό υποβρύχιο της Triton SubMarines. © Triton Submarines/Facebook

Ο εσωτερικός χώρος του σκάφους που κοστίζει 5,5 εκατομμύρια δολάρια είναι «ανάλογος με την καμπίνα ενός ιδιωτικού αεροσκάφους έξι επιβατών» και το μπλε εξωτερικό χρώμα – προσωπική «απαίτηση» του ιδιοκτήτη του – φαίνεται να εξαφανίζεται όταν βρίσκεται κάτω από το νερό.

Το κλιματιζόμενο υποβρύχιο έχει τελική ταχύτητα τριών κόμβων, αρκετό αέρα και ισχύ μπαταρίας για υποθαλάσσιες εκδρομές που διαρκούν περισσότερο από 10 ώρες.

Ενώ χρειάστηκαν δύο χρόνια από τη στιγμή που ξεκίνησε να υλοποιείται για να ολοκληρωθεί, ο Πάτρικ Λάχεϊ, πρόεδρος της Triton Submarines, λέει ότι χρειάστηκαν μια δεκαετία για να φτάσουν στο σημείο να είναι σε θέση να δημιουργήσουν ένα όχημα αυτής της κλίμακας.

«Είναι μια συναρπαστική εξέλιξη, γιατί μόλις αποδείξαμε ότι μπορούμε να δημιουργούμε οχήματα που θα μεταφέρουν έξι άτομα 1000 μέτρα κάτω από το νερό», προσθέτει. «Αλλά δεν σταματάμε εκεί. Εργαζόμαστε για τη δημιουργία ενός υποβρυχίου που θα μεταφέρει τρία άτομα στα 2.226 πόδια και συνεχίζουμε με ένα όχημα που θα βουτάει στα 4.000 μέτρα και θα μεταφέρει δύο άτομα. Ζούμε μια συναρπαστική στιγμή».

Υποβρύχιο της Triton Submarines
«Είναι μια συναρπαστική εξέλιξη, γιατί μόλις αποδείξαμε ότι μπορούμε να δημιουργούμε οχήματα που θα μεταφέρουν έξι άτομα 1000 μέτρα κάτω από το νερό». © Triton Submarines/Facebook

Η ζήτηση για υποβρύχια έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με όλο και περισσότερους ιδιοκτήτες μεγάλων γιοτ να τα βλέπουν ως ένα μέσο ψυχαγωγίας για την οικογένεια και τους φίλους τους, ενώ βρίσκονται στη θάλασσα.

«Η κατάσταση έχει αλλάξει», εξηγεί ο Λάχεϊ. «Όταν εμφανιστήκαμε για πρώτη φορά πριν από 15 χρόνια, η ιδέα ενός υποβρύχιου σε ένα γιοτ σχεδόν γελοιοποιήθηκε».

«Οι άνθρωποι δεν πίστευαν ότι ήταν καλή ιδέα, κυρίως επειδή η αντίληψη τους για το τι είναι υποβρύχιο ήταν λάθος. Νόμιζαν ότι θα ήταν περίπλοκο, αναξιόπιστο και τρομακτικό», προσθέτει.

Ωστόσο, υποστηρίζει ότι οι πρώτες «τριβή» των ανθρώπων με τα υποβρύχια έχει αποδείξει ότι παρέχουν εξαιρετικές εμπειρίες και είναι επίσης πολύ απλά στη χρήση και εύκολα στη συντήρηση.

Είναι σαφές ότι η ανάπτυξη των υποβρυχίων που τροφοδοτούνται από μπαταρίες έδωσε τη δυνατότητα στους λάτρεις των υποβρυχίων να βιώσουν τον ωκεανό με έναν εντελώς νέο τρόπο. Όμως, τι κάνει αυτές τις εμπειρίες να διαφέρουν από τις ελεύθερες καταδύσεις;

Υποβρύχιο
H ανάπτυξη των υποβρυχίων που τροφοδοτούνται με μπαταρίες έδωσε τη δυνατότητα στους λάτρεις των υποβρυχίων να βιώσουν τον ωκεανό με έναν εντελώς νέο τρόπο. © Shutterstock

«Σε ένα υποβρύχιο, προστατεύεστε από τις δυνάμεις του ωκεανού με το να βρίσκεται μέσα σε μια ανθεκτική στην πίεση κατασκευή», εξηγεί ο Λάχεϊ.

«Ενας δύτης υπόκειται στις δυνάμεις και την πίεση του νερού, κάτι που δεν συμβαίνει στο υποβρύχιο. Κατά συνέπεια, οι περιορισμοί στην κατάδυση είναι σημαντικά διαφορετικοί. Ακόμη και οι πιο έμπειροι δύτες πιθανότατα δεν θα ήθελαν να βρεθούν κάτω από τα 100 ή 120 μέτρα», προσθέτει.

Επισημαίνει επίσης ότι η κατάδυση σε ένα υποβρύχιο δεν απαιτεί ένα ορισμένο επίπεδο φυσικής κατάσταση, αφού είναι «σαν να κάθεστε στο σαλόνι σας».

Τον Απρίλιο, η Triton παρέδωσε ένα 24-θέσιο υποβρύχιο στο βιετναμέζικο θέρετρο Vinpearl, το οποίο σχεδιάζει να προσφέρει εκδρομές γύρω από το νησί Hon Tre, υποδεικνύοντας ότι μια εμπορική υποβρύχια τουριστική βιομηχανία θα μπορούσε να αναδυθεί αρκετά σύντομα.

Μια σειρά από εταιρείες κρουαζιερόπλοιων έχουν επίσης επενδύσει σε υποβρύχια – Η Ασιατική Genting Cruise Lines διαθέτει τουλάχιστον τέσσερα πλοία εξοπλισμένα με υποβρύχια που παρέχονται από την ολλανδική εταιρεία U-Boat Worx.

Αν και αυτό είναι ένα ενθαρρυντικό σημάδι, φαίνεται απίθανο σε όσους από εμάς δεν είμαστε δισεκατομμυριούχοι να μπορέσουμε να βιώσουμε αυτήν την εμπειρία σύντομα λόγω της «επίπονης, χρονοβόρας και πολύ ακριβής διαδικασίας» που απαιτείται για την κατασκευή ενός πλήρως διαπιστευμένου υποβρυχίου.

«Είναι μια διαδικασία που απαιτεί πολύ χρόνο, δουλειά και έξοδα. Αλλά είμαστε απόλυτα αφοσιωμένοι στο να παρέχουμε υποβρύχια που είναι πλήρως διαπιστευμένα. Δεν κατασκευάζουμε πειραματικά οχήματα», τονίζει ο Λάχλεϊ.

«Σε έναν τέλειο κόσμο θα ήθελα να βλέπω ένα υποβρύχιο σε κάθε γιοτ. Αυτό μάλλον δεν είναι πολύ ρεαλιστικό. Όμως ένα πράγμα που είναι σίγουρο είναι ότι τα ίδια τα γιοτ αλλάζουν», κατέληξε.

Με πληροφορίες από Cnn Travel

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More