Τι «φοβάται» η Airbnb;
Photo Credits: Shutterstock

Τι «φοβάται» η Airbnb;

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Ενα βήμα πριν την είσοδο της στο χρηματιστήριο, η Airbnb «αποκάλυψε» τους μεγαλύτερους «φόβους» της: την Google, τους «θυμωμένους δημάρχους» και τους σεισμούς.

Δώδεκα χρόνια μετά την ίδρυσή της, η Airbnb έχει γίνει μία κινητήρια δύναμη στον κλάδο της φιλοξενίας.

Η εταιρεία έχει θέσει ως στόχο τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια από την είσοδο της στο χρηματιστήριο. Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας, η εταιρεία είναι υποχρεωμένη από την νομοθεσία του αμερικανικού χρηματιστηρίου να αποκαλύψει τις μεγαλύτερες πηγές κινδύνου που αντιμετωπίζει.

Ως νούμερο ένα κίνδυνο θεωρεί την Google. «Πιστεύουμε ότι τα αποτελέσματά SEO (search engine optimisation) της εταιρείας έχουν επηρεαστεί από το λανσάρισμα των εφαρμογών Google Travel και Google Vacation Rental Ads, καθώς μειώθηκε η προβολή της πλατφόρμας μας στα οργανικά αποτέλεσμα αναζήτησης στους όρους αναζήτησης που σχετίζονται με ταξίδια», αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας.

Η εταιρεία προειδοποιεί για την επικινδυνότητα ιστοσελίδων όπως οι Tripadvisor, Booking.com, Expedia και Trip.com.

«Οι ανταγωνιστές μας υιοθετούν πτυχές του τρόπου λειτουργίας μας, το οποίο θα μπορούσε να επηρεάσει την ικανότητά μας να διαφοροποιούμαστε», τονίζει η Airbnb. «Ο αυξημένος ανταγωνισμός θα μπορούσε να οδηγήσει σε μειωμένη ζήτηση από ιδιοκτήτες και πελάτες, να επιβραδύνει την ανάπτυξή μας και να επηρεάσει αρνητικά το επιχειρηματικό μας μοντέλο και την οικονομική μας κατάσταση».

«Πολλοί από τους σημερινούς και δυνητικούς ανταγωνιστές μας έχουν αρκετά πλεονεκτήματα εναντίον μας, όπως μεγαλύτερο brand, περισσότερα χρόνια λειτουργίας, μεγαλύτερο προϋπολογισμό για διαφημίσεις, αλλά και μεγαλύτερους οικονομικούς, τεχνικούς και άλλους πόρους».

Ωστόσο, οι μεγάλες και ανεξάρτητες ξενοδοχειακές αλυσίδες, όπως οι Marriott, Hilton, Accor και InterContinental βρίσκονται χαμηλά στη λίστα της Airbnb.

Airbnb.
Μακροπρόθεσμα, ο κολοσσός της βραχυχρόνιας μίσθωσης θεωρεί ότι οι πολιτικοί ανταγωνισμοί στην Ευρώπη μπορεί να αποτελέσουν πρόβλημα. «Μία ομάδα δημάρχων από 22 πόλεις (συμπεριλαμβανομένων των Άμστερνταμ, Βαρκελώνη και Λονδίνο) έχει συναντηθεί με την Ευρωπαϊκή Κομισιόν στοχεύοντας στη ρύθμιση της αγοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων». © Shutterstock

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί, όμως, στη διοίκηση της Airbnb το φαινόμενο του «cross-listing», δηλαδή η καταχώρηση των ακινήτων και σε άλλες πλατφόρμες πέραν του Airbnb.

«Οταν τα ακίνητα καταχωρούνται και σε άλλες πλατφόρμες, η τιμή που βλέπουν οι πελάτες στην πλατφόρμα μας ίσως είναι ή φαίνεται λιγότερο ανταγωνιστική για μία σειρά λόγων, όπως οι διαφορές στις τιμολογιακές πολιτικές», τονίζει η διοίκηση της εταιρίας.

Το ποσοστό που λαμβάνει η Airbnb μετά από κάθε κράτηση ξεπερνά το 15%.

«Αρκετοί διαχειριστές ακινήτων προσεγγίζουν ιδιοκτήτες και πελάτες για να τους δώσουν κίνητρο να καταχωρήσουν τα ακίνητα τους ή να κλείσουν τις διακοπές τους απευθείας μαζί τους, προσπερνώντας την πλατφόρμα», σημειώνει η ανακοίνωση της εταιρείας.

Η πανδημία του Covid-19 είχε επίσης αντίκτυπο στην εταιρείας. «Πολλοί ιδιοκτήτες και πελάτες δεν θέλουν να μοιράζονται τα σπίτια, επειδή ανησυχούν για τη μετάδοση του Covid-19».

Μακροπρόθεσμα, ο κολοσσός της βραχυχρόνιας μίσθωσης θεωρεί ότι οι πολιτικοί ανταγωνισμοί στην Ευρώπη μπορεί να αποτελέσουν πρόβλημα.

«Μία ομάδα δημάρχων από 22 πόλεις (συμπεριλαμβανομένων των Άμστερνταμ, Βαρκελώνη και Λονδίνο) έχει συναντηθεί με την Ευρωπαϊκή Κομισιόν στοχεύοντας στη ρύθμιση της αγοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων.

«Μία τέτοια ρύθμιση περιλαμβάνει διατάξεις που περιορίζουν ή απαγορεύουν στους ιδιοκτήτες τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, θέτουν όριο στις μέρες που ένας ιδιοκτήτης μπορεί να μισθώσει τα ακίνητά του, απαιτούν από τους ιδιοκτήτες να εγγραφούν στους καταλόγους του δήμου τους ή απαιτούν τη λήψη άδειας από τον δήμο πριν καταχωρήσουν τα ακίνητα τους», επισημαίνει η ανακοίνωση της εταιρείας. «Είμαστε αντιμέτωποι με ένα ευρύ φάσμα περίπλοκων, εναλλασσόμενων και ορισμένες φορές ασυνεπών και αμφιλεγόμενων νόμων και κανονισμών».

Τα κεντρικά της Airbnb στο Σαν Φρανσίσκο
Τα κεντρικά γραφεία της Airbnb στο Σαν Φρανσίσκο. © Shutterstock

Οι φυσικές καταστροφές αποτελούν επίσης κίνδυνο για την εταιρεία. «Τα κεντρικά γραφεία μας, ένα μεγάλο μέρος της έρευνας και ανάπτυξης και άλλες καίριας σημασίας δραστηριότητες της επιχείρησης βρίσκονται στο Σαν Φρανσίσκο, μία πόλη με έντονη σεισμολογική δραστηριότητα».

«Επιπλέον, η Βόρεια Καλιφόρνια έχει βιώσει πρόσφατα -και μπορεί να συνεχίσει να βιώνει- μεγάλες διακοπές ρεύματος κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου και τα κεντρικά μας γραφεία δεν διαθέτουν γεννήτριες ώστε να διατηρηθεί η επιχειρηματική μας δραστηριότητα σε μία τέτοια περίπτωση».

Η εταιρεία σημειώνει επίσης τους κινδύνους που συνδέονται με «πηγές πολιτικής αβεβαιότητας, όπως η αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ενωση».

Συνολικά όμως η Airbnb πιστεύει ότι έχει θετικό πρόσημο. «Σε πάνω από 220 χώρες και περιοχές του πλανήτη, οι hosts της πλατφόρμας έχουν υποδεχθεί πάνω από 825 εκατομμύρια επισκέπτες και έχουν συγκεντρώσει αθροιστικά πάνω από 110 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Airbnb έχει συνδεθεί με ένα μοναδικό είδος ταξιδιών σε παγκόσμια κλίμακα».

«Οπως και όταν ξεκινήσαμε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης του 2008, πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μας ως μία πηγή έξτρα εισοδήματος».

με πληροφορίες από Independent

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More