Baggagement: «Ο πελάτης θα μπορεί να κάνει check-in τη βαλίτσα του από το ξενοδοχείο»
Photo Credits: Baggagement

Baggagement: «Ο πελάτης θα μπορεί να κάνει check-in τη βαλίτσα του από το ξενοδοχείο»

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Σε μία εποχή που τα ταξίδια και ο τουρισμός αυτοματοποιείται όλο και περισσότερο, η εικόνα των ταξιδιωτών που «σέρνουν» μία βαλίτσα πίσω τους περιμένοντας την πτήση τους, μην ξέροντας τι να την κάνουν, ανήκει στο παρελθόν. Η νέα ελληνική startup Baggagement εξηγεί στο Travelestate τον τρόπο.

Ψηφιακό check-in, αυτοματοποίηση του reputation και revenue management, κάμερες, access control, ρομπότ για room service, touch screens παντού… Ο τουρισμός μετασχηματίζεται και οδηγείται στο επόμενο βήμα που θα έχει ενσωματωμένες άμυνες για τον επόμενο μεγάλο ιό που όλοι οι επιστήμονες θεωρούν ότι θα χτυπήσει τον πλανήτη τα επόμενα χρόνια.

Το μόνο κομμάτι του ταξιδιού που παρέμενε μέχρι τώρα ίδιο, που είναι έτσι ακριβώς όπως το θυμόμαστε από τότε που ταξιδεύαμε παιδιά με τους γονείς μας, ήταν το κομμάτι της διαχείρισης αποσκευής. Και αυτό το απροσπέλαστο μέχρι σήμερα κομμάτι του ταξιδιού μας, έρχεται να αλλάξει το Βaggagement.

Η ιδέα του Βaggagement γεννήθηκε από την ανάγκη στην οποία βρέθηκε η οικογένεια της Ελισάβετ Μίληση και του Γιώργου Καραλή (συνιδρυτές) οι οποίοι σε ένα οικογενειακό ταξίδι με τη μικρή τους κόρη στο Άμστερνταμ βρέθηκαν προ τετελεσμένου γεγονότος: το checkout ήταν νωρίς το πρωί, η πτήση τους αργά το βράδυ, οι βαλίτσες μεγάλες και παραγεμισμένες και ένα παιδί στην αγκαλιά: «Επρεπε να βρούμε τι θα κάνουμε με τις αποσκευές μας, πώς θα τις κουβαλούσαμε μαζί με το παιδί, ή που θα τις αποθηκεύσουμε, πότε θα έπρεπε να επιστρέψουμε να τις πάρουμε κτλ. Συνειδητοποιήσαμε ότι δεν υπήρχε εύκολη και οικονομική λύση που να μας επιτρέπει να αποφύγουμε την ταλαιπωρία και το χάσιμο χρόνου σε ένα λογικό κόστος. Εκείνη ήταν η στιγμή που σκεφτήκαμε: “Δεν θα ήταν ωραία να ερχόταν κάποιος να πάρει την αποσκευή σου μετά το check out από το ξενοδοχείο και να στην παραδώσει στο αεροδρόμιο την ώρα της πτήσης σου σε μια προσιτή τιμή;”. Έτσι απλά γεννήθηκε το concept της υπηρεσίας του Βaggagement!» εξηγεί η κα. Μίληση και συνεχίζει: «Πρωταρχική μας προτεραιότητα είναι η ασφάλεια των αποσκευών γι’ αυτό και η διαχείριση γίνεται με χρήση ετικετών που έχουν μοναδικό QR κωδικό. Σε συνδυασμό με το λογισμικό που έχει αναπτύξει η εταιρεία μας και προσφέρει την παρακολούθηση των αποσκευών σε πραγματικό χρόνο, μηδενίζουμε την πιθανότητα λάθους: Κάθε αποσκευή ασφαλίζεται και αποθηκεύεται στις πλήρως εξοπλισμένες με συναγερμό και κάμερες παρακολούθησης εγκαταστάσεις μας».

To Βaggagement εκτός από αποσκευές, μεταφέρει και αποθηκεύει αθλητικό εξοπλισμό όπως ποδήλατα, σερφ, κανό, καθώς και μουσικά όργανα, καλάθια μεταφοράς κατοικίδιων κτλ πράγματα που έχουν έναν αυξημένο βαθμό δυσκολίας στη μεταφορά τους. Καθ΄ όλη τη διάρκεια της υπηρεσίας ο πελάτης ενημερώνεται για τα στάδια της παραγγελίας του, μέσω αυτοματοποιημένων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αλλά και άμεσα μέσω τηλεφώνου,  WhatsApp και Viber για να διασφαλιστεί η άψογη εξυπηρέτηση του.

Το check-in της αποσκευής γίνεται… out από το αεροδρόμιο

Για το Βaggagement το επόμενο βήμα στην εξέλιξη της υπηρεσίας είναι να προσφέρουν στους ταξιδιώτες σε συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρίες τη δυνατότητα να κάνουν check-in της αποσκευής τους εκτός αεροδρομίου (off airport baggage check-in): «Για το σκοπό αυτό προχωρήσαμε στη σύναψη στρατηγικής και αποκλειστικής συνεργασίας για Ελλάδα και Κύπρο με την Ολλανδική εταιρεία Bagpoint. Οι τάσεις στα Ευρωπαϊκά αεροδρόμια είναι, τόσο για εμπορικούς λόγους όσο και για λόγους ασφαλείας ιδιαίτερα μετά και την πανδημία, να μεταφέρουν το check in της αποσκευής  εκτός του χώρου του αεροδρομίου αποφεύγοντας έτσι το συνωστισμό. Η τεχνολογία που διαθέτει το baggagement, σύμμορφη με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, δίνει τη δυνατότητα να μπορεί ο ταξιδιώτης με το boarding pass και το διαβατήριό του να κάνει check in την αποσκευή του ακόμη και από τη reception του ξενοδοχείου του. Μια λύση προσιτή, σύμφωνη με τις τάσεις του seamless και touchless travel που επικρατούν στην παγκόσμια αγορά του ταξιδιού» τονίζει η κα. Μίληση.

Baggagement.
O Γιώργος Καραλής στις δοκιμές του πρώτου σημείου off airport check-in της Ελλάδας.

 

Εδώ να σημειώσουμε ότι η δυνατότητα να κάνεις check in της αποσκευής σου εκτός αεροδρομίου (off airport check-in) αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες τάσεις στο ταξίδι. Το ιδανικό είναι ο ταξιδιώτης να κάνει check-in την αποσκευή του από την πόρτα του σπιτιού του και να την βρίσκει στον προορισμό του αλλά και το αντίθετο. Την πρωτοβουλία αυτή την προωθούν τόσο οι αεροπορικές όσο και τα αεροδρόμια. Για τις αεροπορικές αποτελεί επιπλέον service με οικονομικά αλλά και πρακτικά οφέλη καθώς μειώνονται: οι χρόνοι επιβίβασης και αποβίβασης των επιβατών αλλά γίνεται και καλύτερη διαχείριση του χώρου των αεροπλάνων. Τα αεροδρόμια  καταφέρνουν να μειώνουν δραστικά τις ουρές στα γκισέ. Ιδιαίτερα για τα αεροδρόμια των νησιών μας που το 85% της κίνησης πραγματοποιείται από το Μάιο έως τον Οκτώβριο αποτελεί ιδανική λύση. Επίσης είναι ζήτημα ασφάλειας: ειδικότερα μετά το τρομοκρατικό χτύπημα στο αεροδρόμιο του Βελγίου, κάθε άνθρωπος με καρότσια γεμάτα αποσκευές που περιφέρεται στους χώρους του αεροδρομίου αποτελεί ύποπτο… ταξιδιού ή/και τρομοκρατικής ενέργειας!

Αλλά τα πλεονεκτήματα είναι και οικονομικά: Σύμφωνα με μελέτη του αεροδρομίου του Heathrow, ο ταξιδιώτης ξοδεύει 40% περισσότερο κατά μέσο όρο στους χώρους του αεροδρομίου (άρα καταναλώνει), όταν δεν κουβαλάει την αποσκευή του. «Η τεχνολογία που έχει το Baggagement είναι συμβατή με τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς, σχεδιάστηκε με τη συνεργασία αεροδρομίων και μεγάλων αεροπορικών εταιρειών. Είναι προσιτή οικονομικά αλλά και εύκολη στη χρήση. Σκεφτείτε τι δυνατότητες έχει πια ο ταξιδιώτης όταν μπορεί να κάνει check-in την αποσκευή του από την πλατεία Συντάγματος ή  από ένα ξενοδοχείο στην Αθηναϊκή Ριβιέρα ή από τη Χώρα της Μυκόνου: Ξαφνικά μεγιστοποιούνται οι διαθέσιμες ώρες της τελευταίας μέρας του ταξιδιού και φυσικά η ικανοποίηση του πελάτη» τονίζει η κα. Μιλήση.

Τι κενό καλύπτει το Baggagement; Ειδικότερα, με ποιον τρόπο αποτελεί εργαλείο για τον Έλληνα ξενοδόχο;

«Σπάνια συγχρονίζονται η αποχώρηση από το ξενοδοχείο και η πτήση της επιστροφής. Η πτήση άφιξης με την είσοδό στο δωμάτιο. Συχνά το πρόγραμμα για την ημέρα της άφιξης και της επιστροφής το καθορίζει η αποσκευή. Εμείς απελευθερώνουμε τόσο τον ταξιδιώτη όσο και τον ξενοδόχο από το πρόβλημα της αποσκευής. Το Βaggagement παραλαμβάνει κατά την άφιξη την αποσκευή και ο ταξιδιώτης ελεύθερος ξεκινά να απολαμβάνει την Αθήνα. Δεν έχει άγχος να μεταβεί στο ξενοδοχείο για το check-in. Με τη σειρά του ο ξενοδόχος ξαφνικά έχει ό,τι πιο πολύτιμο στους μήνες αιχμής και πλέον στην Covid εποχή, χρόνο. Αντίστοιχα και κατά την αποχώρηση, ο χρόνος της τελευταίας μέρας του ταξιδιού δεν χάνεται σε αναμονές και μετακινήσεις. Ο ταξιδιώτης δεν ταλαιπωρείται, και αυτή είναι και η επίγευση που του αφήνει το ταξίδι του. Παράλληλα υπάρχουν και τουρίστες που χρησιμοποιούν σαν βάση την Αθήνα και κάνουν το λεγόμενο island hopping. Σε αυτήν την περίπτωση προτιμούν να ταξιδεύουν light στα νησιά αφήνοντας στην Αθήνα για μέρες, τις επιπλέον αποσκευές τους. Τα καταλύματα δεν έχουν ούτε το χώρο, ούτε το χρόνο για να κάνουν τη διαχείριση αυτή».

Και πώς συνδέεται το Baggagement με τις θετικές κριτικές;

«Ενας μεγάλος βραχνάς του ξενοδόχου αλλά και του ιδιοκτήτη καταλύματος βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι οι αρνητικές κριτικές γιατί αρνήθηκαν να του κρατήσουν τις βαλίτσες ή διότι του έχασαν κάτι κατά τη διάρκεια φύλαξης. Εχουμε δει άσο (με άριστα το δέκα) σε ανέφελη, κατά τα άλλα, διαμονή με τη δικαιολογία ότι “ο κύριος Γιώργος ήταν άσπλαχνος και μας άφησε να περιπλανιόμαστε για δέκα ώρες με τις βαλίτσες μας στο κέντρο της Αθήνας αντί να τις αποθηκεύσει στο διαμέρισμά του! Το λέτε αυτό φιλοξενία;;;”».

Πώς βλέπετε τα πράγματα στον Τουρισμό; Κάντε μου μία πρόβλεψη για το πού θα βρισκόμαστε σε 5 χρόνια από τώρα;

«Μετά τη φετινή χρονιά πρέπει να είναι κανείς φειδωλός στις προβλέψεις του. Θέλω όμως να πιστεύω και να ελπίζω ότι σύντομα ο κόσμος θα μπορεί να ταξιδέψει ξανά. Οι τάσεις στην παγκόσμια αγορά είναι το προσωποποιημένο ταξίδι, ο βιώσιμος τουρισμός και μια περαιτέρω αύξηση των τουριστών της τρίτης ηλικίας.

Το προσωποποιημένο ταξίδι, συχνά σχεδιασμένο αποκλειστικά πάνω στα θέλω του ταξιδιώτη που αναζητά αυθεντικές τοπικές εμπειρίες.
Ο βιώσιμος τουρισμός που λόγω της ευαισθητοποίησης για την κλιματική αλλαγή θα επιταχύνει την απαίτηση για βέλτιστη χρήση των περιβαλλοντικών πόρων με απόλυτο σεβασμό στις τοπικές κοινωνίες. Και φυσικά  μια ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των ταξιδιωτών τρίτης ηλικίας που προτεραιότητα τους είναι η άνεση και η ευκολία.  Και οι τρεις αυτές τάσεις αποτελούν ευκαιρία για την επιχείρηση που θα προσπαθήσει να τις εντάξει στο επιχειρηματικό της πλάνο».


Πώς προχώρησε η επέκταση στο Ντουμπάι;

«Η επέκταση σε ξένες αγορές αποτελούσε και αποτελεί προτεραιότητα για εμάς. Το 2019 το πρώτο βήμα έγινε με την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και τη δημιουργία Βaggagement σημείου στο λιμάνι της κρουαζιέρας του Αμπου Ντάμπι. Δυστυχώς η πανδημία στάθηκε ανυπέρβλητο εμπόδιο για την περαιτέρω επέκταση μας στα Εμιράτα και τώρα με τους συνεργάτες μας εξετάζουμε τις επόμενες κινήσεις».

Τι είναι το δυσκολότερο πράγμα που έχει να αντιμετωπίσει κάποιος όταν τρέχει μία startup τουρισμού;

«Το Βaggagement είναι μια καθαρόαιμη startup Τουρισμού. Έχουμε την τύχη και ατυχία ταυτόχρονα, να είμαστε μια εταιρεία τεχνολογίας που οι πελάτες της είναι κατά 99% ξένοι τουρίστες. Και λέω τύχη και ατυχία γιατί δεν μπορούμε να επωφεληθούμε από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις που αφορούν αποκλειστικά τουριστικές επιχειρήσεις λόγω ΚΑΔ και μόνο».

Πιστεύετε ότι τα μέτρα που πήρε η ελληνική κυβέρνηση για τον Covid-19 για τις startups, είναι ικανοποιητικά;

«Σε μια χρονιά καταστροφική για την πλειονότητα των επιχειρήσεων και των επαγγελμάτων, όλα τα μέτρα βοηθούν αν και τίποτα δεν μοιάζει να είναι αρκετό. Οι ανάγκες είναι πολλές, ταυτόχρονες και τα διαθέσιμα μέσα περιορισμένα. Στη συγκεκριμένη φάση πρέπει να αναγνωρίζουμε τις καλές προθέσεις της ελληνικής κυβέρνησης και να λειτουργούμε συνεργατικά. Να έχουμε σαν αφετηρία ότι κοινός στόχος είναι η επιβίωση και η διατήρηση των θέσεων εργασίας. Θα ήθελα όμως να σταθώ και στη σύσταση του Εθνικού Μητρώου Νεοφυών Επιχειρήσεων, που αναμένουμε να επιταχύνει την ενίσχυση, ανάπτυξη και εξωστρέφεια των ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων».

Τι πρέπει να αλλάξει ο Έλληνας ξενοδόχος και τι πρέπει να κρατήσει;

«Η αγορά του τουρισμού έχει την ιδιαιτερότητα ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων δεν μπορείς να στοχεύσεις στο loyalty ενός πελάτη. Όσο και να μείνει ευχαριστημένος μπορεί να μην ξαναέρθει ποτέ. Παρόλα αυτά με μια κριτική του μπορεί να σου προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη ή την καλύτερη δωρεάν διαφήμιση. Η παροχή της βέλτιστης ταξιδιωτικής εμπειρίας είναι κατά τη γνώμη μου ο συντομότερος και ασφαλέστερος τρόπος να πετύχεις την πελατειακή πίστη και αφοσίωση στην εταιρεία σου. Από τη στιγμή που ο ταξιδιώτης θα ονειρευτεί, θα ψάξει, θα σχεδιάσει, θα κλείσει το επόμενο ταξίδι του, μέχρι το πως θα βιώσει την κάθε στιγμή κατά την άφιξή του και την διαμονή του. Όλα έχουν αξία. Και όσο μεγαλώνει ο παγκόσμιος ανταγωνισμός θα κρινόμαστε στη λεπτομέρεια. Συνεπώς πιστεύω ότι δεν μπορούμε πλέον να βασιζόμαστε στη μοναδική ομορφιά της χώρας. Το μέλλον θέλει συνέργειες με εταιρείες που συνάδουν οι αρχές τους και με αρωγό τους  κρατικούς φορείς να εργαστούμε όλοι για την αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας στην Ελλάδα και την ολοκληρωμένη παροχή του ελληνικού ταξιδιωτικού προϊόντος».

*Κεντρική φωτογραφία: η Ελισάβετ Μίληση και ο Γιώργος Καράλης στο κιόσκι της Baggagement στο λιμάνι της κρουαζιέρας του Αμπου Ντάμπι.

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More