Ο Ντιέγκο Μαραντόνα μέσα από τα «μάτια» του Εμίρ Κουστουρίτσα (ντοκιμαντέρ)

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Πολλές ταινίες έχουν γυριστεί για τη ζωή του Ντιέγκο Μαραντόνα, καμία όμως δεν κατάφερε να συλλάβει το πνεύμα του Αργεντινού «θεού» όσο αυτή του Σέρβου σκηνοθέτη Εμίρ Κουστουρίτσα.

Ο Κουστουρίστα, γνωστός για τις ταινίες του «Underground» και «Η Ζωή Είναι ένα Θαύμα» μεταξύ άλλων, ήταν μεγάλος θαυμαστής του Ντιέγκο και ήταν και ο πρώτος μη-Αργεντίνος σκηνοθέτης που γύρισε ένα ντοκιμαντέρ για εκείνον.

Η ταινία χρειάστηκε δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί και κυκλοφόρησε το 2008, κάνοντας πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών. «Είναι ο καλύτερος ποδοσφαιριστής και ένας τρομερός άνθρωπος» είχε δηλώσει ο Κουστουρίτσα στην παρουσίαση της ταινίας.

Ο Σέρβος προσπάθησε να αναδείξει τον Μαραντόνα μέσα από τα δικά του μάτια: τον επαναστάτη, τον ποδοσφαιριστή, τον άνθρωπο, τον Θεό, τον θρύλο.

Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει διάφορες πτυχές του Μαραντόνα, τον οποίο ο Κουστουρίτσα χαρακτηρίζει τον «Sex Pistol του ποδοσφαίρου» και αποκαλύπτει σημαντικές λεπτομέρειες για τη ζωή του.

Το κοινό μπορεί να ανακαλύψει τα μέρη που «έκαναν» τον Ντιέγκο αυτό που είναι, ενώ και κοντινά του άτομα μιλούν για εκείνον.

Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα.
«Είμαι ένας ηθοποιός, αλλά δεν παίζω με βάση το σενάριο. Χέστηκα για το σενάριο. Παίζω με βάση τη ζωή μου». Αυτό είχε πει ο Μαραντόνα στον Κουστουρίτσα σε μία συζήτησή τους. © Shutterstock

Ο Μαραντόνα όμως δεν ήταν ένας τοπικός θρύλος. «Ανηκε» σε όλο τον κόσμο. Αυτό δείχνει και ο Φιντέλ Κάστρο, με τον οποίο ο Μαραντόνα ήταν στενός φίλος, μιλώντας για την «εξωγηπεδική» διάσταση του «Αργεντίνου μάγου».

«Είμαι ένας ηθοποιός, αλλά δεν παίζω με βάση το σενάριο. Χέστηκα για το σενάριο. Παίζω με βάση τη ζωή μου». Αυτό είχε πει ο Μαραντόνα στον Κουστουρίτσα σε μία συζήτησή τους.

Ο Κουστουρίτσα λέει ότι κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ο Μαραντόνα βρισκόταν σε μία από τις πιο δύσκολες φάσεις της ζωής του, ενώ ήταν και κοντά για πρώτη φορά στην απεξάρτηση από τα ναρκωτικά.

«Το μεγαλύτερο μου πρόβλημα ήταν η δομή» λέει ο Σέρβος. «Στα περισσότερα ντοκιμαντέρ βλέπουμε απλά ανθρώπους να μιλάνε. Εκείνος (σ.σ.: ο Μαραντόνα) μιλάει, ο προπονητής του μιλάει, ο γείτονας του μιλάει. Ηθελα να το αποφύγω αυτό με κάθε κόστος».

Ο Κουστουρίτσα ήθελε να επικεντρωθεί όσο περισσότερο γίνεται στον ίδιο τον Μαραντόνα και τα κατάφερε. «Σε μία από τις καλύτερες συναντήσεις μας ήταν ελαφρά μεθυσμένος», λέει ο σκηνοθέτης. «Εκεί μου είπε: “Εμίρ θα σου απαντήσω σε ότι με ρωτήσεις, θα σου πω ακόμη περισσότερα από όσα φαντάζεσαι”. Αν δεν ήταν ελάχιστα μεθυσμένος ίσως δεν μπορούσε να ανοιχτεί τόσο πολύ».

Ο Μαραντόνα ανοίχτηκε πραγματικά στον Κουστουρίτσα και μίλησε μαζί του και για τη ζωή του και τις σκέψεις του εκτός ποδοσφαίρου. Η πολιτική ήταν μεγάλο κομμάτι της ζωής του και σύμφωνα με τον Κουστουρίτσα είναι και αυτό που τον κάνει να ξεχωρίζει από όλους τους υπόλοιπους ποδοσφαιριστές που «δεν μπορούν να αρθρώσουν τρεις προτάσεις».

Οι δύο άνδρες συνδέθηκαν έντονα και αυτό φαίνεται και στην ταινία. Ο Μαραντόνα έδειξε τον πραγματικό του εαυτό με όλες τις αντιφάσεις και τα προβλήματά του και για αυτό το «Maradona by Kusturica» είναι η καλύτερη ταινία για τον Ντιέγκο, γιατί έδειξε ότι εκτός από σπουδαίος ποδοσφαιριστής ήταν και ένας σπουδαίος άνθρωπος.

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More