«I ❤️ NY»: τα τουριστικά μαγαζιά της Νέας Υόρκης μετά την πανδημία

«I ❤️ NY»: τα τουριστικά μαγαζιά της Νέας Υόρκης μετά την πανδημία

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Όπως πολλά τουριστικά μαγαζιά στη Νέα Υόρκη έτσι και το Memories of New York στο Μανχάταν είναι γεμάτο με μπλούζες. Άλλες με το λογότυπο των Yankees, άλλες που απεικονίζουν τη γέφυρα του Μπρούκλιν και φυσικά άλλες με το πασίγνωστο λογότυπο «I ❤️ NY».

Ο ιδιοκτήτης του μαγαζιού Αλπερ Τούτους αναφέρει ότι οι πωλήσεις t-shirts είναι ζωτικής σημασίας για την επιχείρησή του. Οπως όμως λέει μετά το κλείσιμο του μαγαζιού τον Μάρτιο λόγω του lockdown που επιβλήθηκε στο «Μεγάλο Μήλο» δεν έχει πουλήσει ούτε μία μπλούζα.

«Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε καθόλου πωλήσεις κανένας δεν αγοράζει» λέει ο 75χρονος ιδιοκτήτης που άνοιξε το μαγαζί πριν από 25 χρόνια.

Για πολλούς τουρίστες μία επίσκεψη στη Νέα Υόρκη δεν είναι ολοκληρωμένη χωρίς μία στάση σε ένα από τα τουριστικά μαγαζιά της πόλης. Μία μπλούζα, ένα καπέλο ή κάποιο άλλο σουβενίρ που να θυμίζει αυτήν την επίσκεψη, κράταγε ζωντανά μαγαζιά σαν το Memories of New York.

Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που έφερε η πανδημία έπληξαν ανεπανόρθωτα τα τουριστικά μαγαζιά της Νέας Υόρκης και τον τουρισμό της πόλης συνολικά.

Το μέλλον για τα συγκεκριμένα καταστήματα γίνεται ακόμη πιο δυσοίωνο αν λάβουμε υπόψη τις προβλέψεις του γραφείου τουρισμού της Νέας Υόρκης. Σύμφωνα λοιπόν με τις συγκεκριμένες προβλέψεις θα χρειαστούν τουλάχιστον τέσσερα χρόνια για να επιστρέψει ο αριθμός των επισκεπτών στην πόλη στα προ-πανδημίας επίπεδα, ενώ οι ξένοι τουρίστες μπορεί να «απέχουν» για ακόμη περισσότερο.

Τουριστικά μαγαζιά της Νέας Υόρκης.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των αρχών η πόλη εκτιμάται ότι έχασε τουλάχιστον 1,5 δισ. δολάρια από φόρους στον τουριστικό κλάδο, ο οποίος απασχολεί πάνω από 400 χιλιάδες εργαζόμενους και φέρνει περίπου 7 δισ. δολάρια στα ταμεία της πόλης.  © Shutterstock

«Είναι άσχημα παντού στην πόλη, αλλά άλλες επιχειρήσεις όπως τα εστιατόρια μπορούν να βασίζονται στους ντόπιους Νεοϋορκέζους» λέει η Αϊχα Μίσφα ιδιοκτήτρια του καταστήματος I Love NY στο Μπρόντγουεϊ. «Οι επιχειρήσεις μας βασίζονται στους τουρίστες. Δεν μπορούμε να επιβιώσουμε χωρίς αυτούς».

Ο Ακμ Ισλάμ, υπάλληλος σε τουριστικό κατάστημα της Νέας Υόρκης δεν μπορεί να πιστέψει την εικόνα της Τάιμς Σκουέρ. «Κοιτάξτε. Η Τάιμς Σκουέρ κλαίει. Είναι τόσο άδεια», λέει χαρακτηριστικά.

Το 2019, ο τουρισμός της Νέας Υόρκης σημείωσε το δέκατο συνεχόμενο έτος ανοδικής πορείας και η πόλη δέχθηκε 67 εκατομμύρια επισκέπτες (καταγράφοντας μάλιστα ρεκόρ). Πριν ξεσπάσει η πανδημία οι προβλέψεις της πόλης έκαναν λόγο για τουλάχιστον παρόμοια νούμερα, αλλά τελικά οι επισκέπτες δεν ξεπέρασαν τα 22 εκατομμύρια.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των αρχών η πόλη εκτιμάται ότι έχασε τουλάχιστον 1,5 δισ. δολάρια από φόρους στον τουριστικό κλάδο, ο οποίος απασχολεί πάνω από 400 χιλιάδες εργαζόμενους και φέρνει περίπου 7 δισ. δολάρια στα ταμεία της πόλης. Η κατάρρευση του τουρισμού έχει οδηγήσει στο κλείσιμο ξενοδοχείων, εστιατορίων, μπαρ και καταστημάτων.

«Αν δεν έχεις εκατομμύρια τουρίστες να έρχονται κάθε εβδομάδα στην πόλης δεν υπάρχει τρόπος να συντηρηθούν όλα αυτά τα τουριστικά μαγαζιά, οπότε πιστεύω ότι πολλά εξ αυτών θα κλείσουν», τονίζει ο Νέιθαν Χάρκράντερ διευθύνων σύμβουλος των διαδικτυακών καταστημάτων CitySouvenirs.com και NYCwebstore.com.

Η αύξηση του τουρισμού των τελευταίων ετών έδινε τη δυνατότητα στους μαγαζάτορες να «αντέχουν» τα ακριβά ενοίκια, πωλώντας σχετικά φθηνά αντικείμενα σε έναν μεγάλο αριθμό τουριστών.

Σε κάποια κομμάτια της Νέας Υόρκης τα τουριστικά μαγαζιά είναι το ίδιο πολλά με τα καταστήματα Starbucks, αναφέρει ο Χάρκραντερ, επισημαίνοντας ότι αυτός ο αριθμός συγκέντρωσης κάνει την επιβίωση των καταστημάτων ακόμη πιο δύσκολη.

Τουριστικά μαγαζιά της Νέας Υόρκης.
Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που έφερε η πανδημία έπληξαν ανεπανόρθωτα τα τουριστικά μαγαζιά της Νέας Υόρκης και τον τουρισμό της πόλης συνολικά. © Shutterstock

Οι προμηθευτές με τους οποίους συνεργάζονται οι επιχειρήσεις του τού στέλνουν πλέον προϊόντα από άλλα καταστήματα που έχουν κλείσει για τα καλά.

Ο Χάρκραντερ τονίζει ότι η επιχείρηση του έχει καταφέρει να επιβιώσει επειδή πολλοί καταναλωτές που ζούσαν παλαιότερα στη Νέα Υόρκη ή που απλά αγαπούν την πόλη αγοράζουν αντικείμενα για να δείξουν τη στήριξή τους στο «Μεγάλο Μήλο» αυτή τη δύσκολη στιγμή.

Πωλήσεις επίσης προκύπτουν και από καταναλωτές που είχαν κανονίσει μία επίσκεψη στη Νέα Υόρκη αλλά αναγκάστηκαν να ακυρώσουν τα σχέδια τους λόγω της πανδημίας.

Σημαντικό είναι επίσης ότι σε αντίθεση με τα φυσικά καταστήματα που πρέπει να προσαρμόζονται στα υψηλά ενοίκια του Μανχάταν, οι αποθήκες των επιχειρήσεων του Χάρκραντερ βρίσκονται σε μία μικρή πόλη της Πενσιλβάνια, όπου το νοίκι είναι 2.500 δολάρια το μήνα.

Υπό κανονικές συνθήκες, οι γιορτές των Χριστουγέννων θα ήταν μία από τις καλύτερες περιόδους για τα τουριστικά μαγαζιά της πόλης. Τα φετινά Χριστούγεννα όμως δεν φαίνεται να είναι ικανά να αντιστρέψουν την κατάσταση.

«Για πολλά καταστήματα, ίσως ήταν η τελευταία ευκαιρία τους» λέει ο Χάρκραντερ. Ο Ισλαμ τονίζει ότι το μόνο που μπορούν να κάνουν τα τουριστικά μαγαζιά της πόλης είναι «να ελπίζουν ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα». «Η ελπίδα είναι το μόνο πράγμα που έχουμε αυτή τη στιγμή.

με πληροφορίες από New York Times

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More