Το αίτημα για IPO δίνει μια λεπτομερή εικόνα για την πορεία της Airbnb
Photo Credits: Shutterstock

Το αίτημα για IPO δίνει μια λεπτομερή εικόνα για την πορεία της Airbnb

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Μετά από μήνες αναμονής, η Airbnb δημοσίευσε τα έγγραφα για την αρχική δημόσια προσφορά (IPO) της τη Δευτέρα, παρέχοντας την πιο λεπτομερή εικόνα που είχαμε μέχρι στιγμής στα οικονομικά δεδομένα της εταιρείας.

H Airbnb ήταν μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες ταξιδιωτικές εταιρείες στον κόσμο πριν από την πανδημία. Αύξανε τις κρατήσεις της με μέσο ετήσιο ρυθμό 36% για πέντε χρόνια, με τα έσοδα από αυτές να ανέρχονται σε 38 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2019, από τα 8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2015.

Λαμβάνοντας προμήθεια μόλις κάτω του 13%, αυτό «μεταφράστηκε» σε καθαρά έσοδα 4,8 δισεκατομμυρίων το 2019, σύμφωνα με τα έγγραφα που κατατέθηκαν για την IPO της Airbnb.

Ομως, τότε «ήρθε» ο Covid.

Για τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, το ενημερωτικό δελτίο της Airbnb αποκάλυψε συνολικά έσοδα 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μειωμένα κατά 32% σε σχέση με τα 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ενώ οι απώλειες της αυξήθηκαν σε 696,9 εκατομμύρια δολάρια από 322,8 δολάρια το 2019.

Η Airbnb, όπως και η υπόλοιπη βιομηχανία φιλοξενίας, έχει πληγεί από τη μαζική φετινή μείωση των ταξιδιωτικών ροών. Μέχρι στιγμής το 2020, οι ταξιδιώτες έχουν κάνει κράτηση για συνολικά 146,9 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις ή «εμπειρίες» μέσω της Airbnb, αριθμός μειωμένος κατά 41% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

H Airbnb δημοσίευσε τα έγγραφα για την αρχική δημόσια προσφορά (IPO)
Η Airbnb έχει πληγεί από τη μαζική φετινή μείωση των ταξιδιωτικών ροών. © Shutterstock

Η Airbnb δήλωσε ότι σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, με τις συνολικές κρατήσεις να μειώνονται κατά 67% σε ετήσια βάση.

Ισχυρή θέση απέναντι στον ανταγωνισμό

Ωστόσο, παρά τις απώλειες, υπάρχει ένας σημαντικός λόγος για την εταιρεία να είναι αισιόδοξη. Τα έσοδα του τρίτου τριμήνου για την Airbnb μειώθηκαν κατά 18% σε σύγκριση με πέρυσι. Αυτή η μείωση είναι σχεδόν αμελητέα σε σύγκριση με τις απώλειες για τους βασικούς ανταγωνιστές της όπως η Booking.com (-48%) και η Expedia (-58%), καθώς και σε σχέση με τα πρώτα δύο τρίμηνα της Airbnb για το 2020.

Η Airbnb σημείωσε καθαρά κέρδη ύψους 219,3 εκατομμυρίων δολαρίων σε συνολικά έσοδα 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ το δέυτερο τρίμηνο είχε απώλειες 575,6 εκατομμυρίων δολαρίων και συνολικά έσοδα 334,0 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ωστόσο, το κερδοφόρο τρίμηνο της Airbnb ήταν εν μέρει αποτέλεσμα των μεγάλων περικοπών που έκανε η εταιρεία, απολύοντας το 25% του εργατικού της δυναμικού και μειώνοντας τις δαπάνες μάρκετινγκ.

Θετικό στοιχείο για την εταιρεία είναι επίσης το γεγονός ότι έχει επιδείξει μια εντυπωσιακή ικανότητα να «γεμίζει» συνεχώς τα ταμεία της, κερδίζοντας 520 εκατομμύρια σε ελεύθερες ταμειακές ροές μεταξύ του 2011 και του 2019.

Ωστόσο, η Airbnb δήλωσε ότι προβλέπει υψηλότερες απώλειες στις κρατήσεις και τις ακυρώσεις κατά το τέταρτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το τρίτο, καθώς τα κρούσματα Covid αυξάνονται και πάλι φέτος τον χειμώνα.

Η εταιρεία δήλωσε ότι η πανδημία δημιουργεί έναν μακρύ κατάλογο παραγόντων κινδύνου που θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά τις χρηματοοικονομικές προοπτικές της, συμπεριλαμβανομένης της επιβράδυνσης της αύξησης των εσόδων, ενός αβέβαιου ρυθμιστικού τοπίου καθώς οι περισσότερες κυβερνήσεις θεσπίζουν νόμους με στόχο τον περιορισμό ή τη φορολόγηση βραχυπρόθεσμων ενοικιάσεων και σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε ιδιωτικό χρέος.

Η Airbnb σκοπεύει να εισαγάγει τις μετοχές της στο χρηματιστήριο του Nasdaq κάτω από το σύμβολο «ΑΒΝΒ» και θα προσφέρει έναν απροσδιόριστο αριθμό μετοχών κατηγορίας Α, αν και η δημοσίευση των εγγράφων για τη δημόσια προσφορά αποκάλυψε ότι η εταιρεία έχει μια περίπλοκη δομή μετοχών που περιλαμβάνει τέσσερις κατηγορίες: Class A, Class B, Class C και Class H.

Οι Morgan Stanley και Goldman Sachs θα είναι οι τράπεζες που θα ηγηθούν της «κούρσας» για τη δημόσια προσφορά, μέσω της οποίας η Airbnb αναμένεται να συγκεντρώσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια. Η εταιρεία προσπαθεί να συγκεντρώσει συνολικά περίπου τρία δισεκατομμύρια δολάρια από τη δημόσια προσφορά που θα πραγματοποιηθεί τον Δεκέμβριο και θα είναι μια από τις μεγαλύτερες φέτος για την Αμερικανική αγορά.

με πληροφορίες από Business Insider, Skift

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More