Το 737 Max είναι έτοιμο να πετάξει και πάλι. Ομως η Boeing δεν έχει κερδίσει ακόμη τη «μάχη»
Photo Credits: Shutterstock

Το 737 Max είναι έτοιμο να πετάξει και πάλι. Ομως η Boeing δεν έχει κερδίσει ακόμη τη «μάχη»

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Tα αεροσκάφη Boeing 737 Max είναι κοντά στο να λάβουν την έγκριση να μεταφέρουν επιβάτες και πάλι. Ομως, τα οικονομικά προβλήματα της Boeing είναι τώρα πολύ σοβαρότερα από τα ζητήματα ασφάλειας που ανάγκασαν τη σειρά αεροσκαφών να μείνει «παροπλισμένη» πριν από 20 μήνες.

Η διαδικασία «επαναπιστοποίησης» του 737 Μax, η οποία διήρκεσε ένα χρόνο – περισσότερο από ότι η Boeing αρχικά ήλπιζε -, θα «ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες», σύμφωνα με όσα δήλωσε τη Δευτέρα ο διαχειριστής της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας των ΗΠΑ, Στιβ Ντίκσον.

Τα 737 Max παρέμειναν στο έδαφος από τον Μάρτιο του 2019, μετά από δύο συντριβές που προκάλεσαν των θάνατο 346 ατόμων. Τώρα, όμως, η Boeing αντιμετωπίζει τη μαζική ύφεση της αεροπορικής βιομηχανίας που προκλήθηκε από την πανδημία του Covid-19.

Η Boeing ανακοίνωσε την Τρίτη ότι δεν είχε νέες παραγγελίες για κανένα από τα εμπορικά της αεροπλάνα τον Οκτώβριο και ότι οι πελάτες της ακύρωσαν 12 ήδη υπάρχουσες παραγγελίες για 737 Max.

Η εταιρεία αφαίρεσε επίσης 25 Max που βρίσκονταν σε αναμονή λόγω της αβεβαιότητας ότι θα μπορούσε οποιοσδήποτε μεταφορέας να τα αγοράσει.

Μέχρι στιγμής φέτος, η Boeing έχει ήδη 460 ακυρωμένες παραγγελίες και τώρα κατατάσσει άλλες 846 παραγγελίες ως «πολύ αβέβαιες» για να καταμετρηθούν στο βιβλίο παραγγελιών της.

Σχεδόν όλες αυτές οι ακυρωμένες ή «αβέβαιες» παραγγελίες αφορούσαν τα 737 Max.

Boeing 737 Max
Τα 737 Max παρέμειναν στο έδαφος από τον Μάρτιο του 2019, μετά από δύο συντριβές που προκάλεσαν των θάνατο 346 ατόμων. © Shutterstock

Η μεγάλη καθυστέρηση για την επιστροφή του Max στους ουρανούς επέτρεψε στους πελάτες να ακυρώσουν την παραγγελία τους χωρίς να χρειάζεται να καταβάλλουν την προβλεπόμενη αποζημίωση, σύμφωνα με τον Ρίτσαρντ Αμπουλάφια, αναλυτή αεροδιαστημικής για το Teal Group.

Θέτει επίσης τις αεροπορικές εταιρείες σε θέση ισχύος να διαπραγματευτούν εκ νέου τις τιμές για τις τρέχουσες παραγγελίες και τις μελλοντικές αγορές τους.

Παράλληλα, από τα 13 εμπορικά αεροσκάφη που παραδόθηκαν τον Οκτώβριο, μόνο τα πέντε ήταν επιβατικά, με τα υπόλοιπα να είναι φορτηγά ή στρατιωτικά μοντέλα των επιβατικών αεροσκαφών.

Τους τελευταίους έξι μήνες η εταιρεία έχει παραδώσει μόνο 29 επιβατικά αεροσκάφη, 126 λιγότερα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να διατηρήσουν και να αυξήσουν τα δικά τους κεφάλαια κατά τη διάρκεια της τρέχουσας κρίσης και όχι να αποκτήσουν νέα αεροσκάφη που δεν χρειάζονται λόγω της μείωσης των ταξιδιωτικών ροών.

Για παράδειγμα, η American Airlines ανακοίνωσε την Τρίτη ότι θα πουλήσει 18,5 εκατομμύρια μετοχές για να συγκεντρώσει μετρητά, ακολουθώντας το παράδειγμα πολλών άλλων αεροπορικών εταιρειών.

Η Boeing έχει κατασκευάσει 450 Max από τη στιγμή που αναγκάστηκε να τα κρατήσει στο έδαφος, όμως οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ακυρώσει πολλές από τις παραγγελίες τους για αυτά, κυρίως λόγω της έλλειψης μετρητών.

Ετσι, ένας άγνωστος αριθμός Max θα πρέπει να «επαναπροωθηθεί» σε άλλους αερομεταφορείς, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Boeing, Γκρεγκ Σμιθ.

Ο Σμιθ δεν ανέφερε πόσα αεροσκάφη δεν έχουν αγοραστή, όμως τόνισε ότι η ανάγκη εύρεσης νέων πελατών και η αναδιάρθρωση ορισμένων αεροσκαφών θα καθυστερήσει ορισμένες παραδόσεις έως και το 2023.

Το Bloomberg ανέφερε τη Δευτέρα ότι η Southwest Airlines, η οποία έχει στη διάθεση της 34 Max 727, περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη αεροπορική εταιρεία, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Boeing για να αγοράσει μερικά από τα αδιάθετα έτοιμα αεροσκάφη.

Η είδηση ότι ένα εμβόλιο ενάντια στον Covid-19 ενδέχεται να είναι σύντομα διαθέσιμο έχει αυξήσει την ελπίδα για ανάκαμψη του ταξιδιωτικού κλάδου.

Ισως, αυτή να ήταν η «ώθηση» που χρειάζονταν η εταιρεία.

με πληροφορίες από CNN Business

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More