Το αβέβαιο μέλλον των αερομεταφορών

Το αβέβαιο μέλλον των αερομεταφορών

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Παρατηρώντας τους ανθρώπους σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο στον κόσμο μπορεί κανείς εύκολα να παρατηρήσει τον φόβο διάχυτο στο βλέμμα τους.

«Το αεροπλάνο ήταν πλήρης, δεν υπήρχε κενό ανάμεσα σε εμένα και στους άλλους επιβάτες», «δεν έλεγξαν τη θερμοκρασία μας και αυτό με ανησυχεί». Αυτές είναι μερικές από τις σκέψεις που παίρνουν αυτόματα από το μυαλό των ανθρώπων στην μετά-Covid εποχή.

Με στόχο τον εφησυχασμό των ταξιδιωτών και την ανάκτηση της εμπιστοσύνης τους, αεροδρόμια σε όλον τον κόσμο λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και προστασίας, προσπαθώντας ταυτόχρονα να επανεκκινήσουν τις επιχειρήσεις τους, οι οποίες δέχθηκαν ισχυρότατο πλήγμα από την πανδημία.

Το αεροδρόμιο απεικονίζει πλήρως τη νέα κανονικότητα. Σημάδια που υπενθυμίζουν τους κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης «διακοσμούν» το πάτωμα, αυτοκόλλητα στις καρέκλες των χώρων αναμονής προτρέπουν τους επιβάτες να κρατήσουν αποστάσεις, το προσωπικό του αεροδρομίου φοράει μάσκες πλέξιγκλας και σε κάθε θύρα μάσκες και αντισηπτικά περιμένουν να καταναλωθούν.

«Μετά την 11 Σεπτεμβρίου, οι ταξιδιώτες ήθελαν να είναι βέβαιοι ότι κανείς δεν θα έχει όπλο πάνω του. Σήμερα, θέλουν να ξέρουν ότι κανένας δεν θα φέρει τον ιό», αναφέρει ο Σασάνκ Νιγκάμ, διευθυντής της συμβουλευτικής εταιρείας SimpliFlying. Οι περισσότερες εταιρείες επιμένουν στη χρήση μασκών για τους επιβάτες και το προσωπικό, προσφέρουν αντισηπτικά και πραγματοποιούν σχολαστικότερους καθαρισμούς. Αποτελεί βασικό μέλημα της βιομηχανίας να διαβεβαιώσει το κοινό ότι οι αερομεταφορές είναι ασφαλείς.

Ο Τζιμ Χας, διευθυντής προϊόντος στην Boeing, δηλώνει ότι η ατμόσφαιρα εντός αεροπλάνου είναι καθαρή χάρη στα φίλτρα Hepa, τα οποία έχουν τοποθετηθεί σε όλα τα σύγχρονα αεροσκάφη. Τα συγκεκριμένα φίλτρα εγγυώνται ποιότητα αέρα αντίστοιχη με αυτή ενός χειρουργείο.


Διαβάστε επίσης:

https://travelestate.gr/pligma-kata-ton-epivatikon-dikaiomaton-ta-nea-psila-grammata-sta-aeroporika-eisitiria/


Ορισμένα αεροδρόμια, όπως αυτό του Hong Kong έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα, πραγματοποιώντας τεστ κατά την άφιξη των επισκεπτών. Μελλοντικά, «διαβατήρια ανοσίας» ίσως συμπεριληφθούν στα υγειονομικά μέτρα.

«Το πιστοποιητικό υγείας πρόκειται να γίνει τόσο σημαντικό όσο η βίζα», αναφέρει ο Αντριου Τσάρλτον, σύμβουλος στον τομέα των αερομεταφορών.

Οι πτήσεις θα αλλάξουν τρόπο λειτουργίας: ορισμένες αεροπορικές εταιρείες δεν θα προσφέρουν γεύματα, ή στην καλύτερη περίπτωση θα υπάρχει η δυνατότητα προπαρασκευασμένων τροφίμων, ενώ και τα περιοδικά θα αφαιρεθούν από τις θέσεις. Η Ryanair θα απαγορεύσει στους πελάτες της να δημιουργούν ούρα για να χρησιμοποιήσουν την τουαλέτα, ενώ ορισμένες εταιρείες, όπως η Air France, θα εισαγάγουν ελέγχους θερμοκρασίας πριν την επιβίβαση.

Τα νέα μέτρα έρχονται τη στιγμή που η πλειοψηφία των εταιρειών ελπίζει η ανάκαμψη να αρχίσει στις αρχές Ιουλίου, τερματίζοντας την τρίμηνη διακοπή των αερομεταφορών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τεράστιες ζημιές και δεκάδες χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας.

«Είναι φανερό ότι πρόκειται για μία καταστροφική κατάσταση για όλη τη βιομηχανία, δήλωσε στους Financial Times o πρόεδρος της Emirates, Τιμ Κλάρκ.

«Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο σε όλη τη ζωή μου… Μετά την παγκόσμια κρίση του 2008, τον Πόλεμο του Κόλπου, την οικονομική καταστροφή του 1998 πάντα έλεγα “είναι πολύ μία άσχημη κατάσταση, πώς θα αντιδράσουμε;”. Παρόλα αυτά επιβιώναμε και μετά βγάζαμε χρήματα», προσθέτει.

Αυτή τη φορά ο δρόμος για την ανάκαμψη δείχνει πολύ δύσκολος

Η Κομισιόν εξέδωσε ένα σχέδιο τον Μάιο, το οποίο προβλέπει ένα συντονισμένο άνοιγμα των συνόρων, με τις χώρες και τις περιοχές να ανοίγουν «ασφαλείς διαδρόμους» όπου το επιτρέπουν οι επιδημιολογικές συνθήκες το επιτρέπουν.

Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισπανία, ωστόσο, έχουν προτείνει κάθε επισκέπτης να τίθεται σε 14ήμερη καραντίνα, αποκλείοντας με αυτόν τον τρόπο τις διεθνείς μετακινήσεις. Άλλες χώρες, όπως η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία, έχουν θεσπίσει «ασφαλείς διαδρόμους» μεταξύ περιοχών που έχουν καταφέρει να περιορίσουν την επίδραση του ιού.

Πολλά στελέχη αεροπορικών εταιρειών εκφράζουν έντονες ανησυχίες. «Είναι ξεκάθαρο από ότι έχουμε δει μέχρι στιγμής, ότι η περίοδος ανάκαμψης θα κρατήσει πολύ περισσότερο από οτιδήποτε έχουμε δει τα τελευταία χρόνια», ανέφερε σε αναλυτές ο Γουίλι Γουόλς, στέλεχος της IAG. «Ελπίζουμε προχωρώντας να δούμε συντονισμό των ενεργειών, αλλά για να είμαι ειλικρινής, περισσότερο ελπίζω παρά προσδοκώ μία τέτοια εξέλιξη».

Αρκετές εταιρείες έχουν την πεποίθηση ότι οι χαμηλές τιμές θα αυξήσουν τη ζήτηση. «Η ζήτηση υπάρχει ήδη», σύμφωνα με τον Γιόσεφ Βαράντι, στέλεχος της Wizz Air, η οποία ξεκίνησε τα ταξίδια σε συγκεκριμένους προορισμούς από τις αρχές Μαΐου, αναφέροντας μάλιστα 70-75% πληρότητα στα αεροπλάνα τους.

«Οι αεροπορικές θα ρίξουν τις τιμές βραχυπρόθεσμα, προσπαθώντας να πείσουν τους επιβάτες να ξεπεράσουν τους φόβους του. Μετά από αυτή την αρχική περίοδο, οι τιμές θα αυξηθούν επειδή θα υπάρχουν λιγότερες αεροπορικές». Τα μεγάλα χρέη των αεροπορικών θα συμβάλλουν, επίσης, στην αύξηση των τιμών, σύμφωνα με μία μερίδα αναλυτών.

Ένα ζήτημα που συνεχίζει να προβληματίζει τη βιομηχανία είναι η πιθανή επιβολή μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης από ορισμένες χώρες. Η ανακοίνωση των οδηγιών ασφαλής μεταφοράς από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας δεν επέβαλε στις αεροπορικές εταιρείες να διαφυλάσσουν τους κανόνες αποστασιοποίησης.

Αν και πολλές εταιρείες έχουν δηλώσει ότι θα προσπαθήσουν να τηρήσουν τα μέτρα τους πρώτους μήνες- όπου δεν θα έχουν μεγάλα ποσοστά πληρότητας – ήδη έχουν ανακύψει προβλήματα.

Οι αμερικανικές εταιρείες United και American Airlines έχουν δεχθεί σφοδρή κριτική μετά την ανάρτηση φωτογραφιών από επιβάτες στο Twitter, όπου τα αεροσκάφη φαίνονται γεμάτα.

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) αναφέρει ότι αν εφαρμοστούν τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης θα «αλλάξουν» ριζικά τον προϋπολογισμό των εταιρειών, μειώνοντας την πληρότητα στο 62%, ενώ η αναγκαία πληρότητα για να επιβιώσουν οι εταιρείες κινείται στο 77%.

Μία τέτοια εξέλιξη θα οδηγούσε σε μία αύξηση των τιμών, οπου σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της IATA θα μπορούσε να φθάσει έως και 54% σε σχέση με πέρυσι, απλά για να καλυφθούν τα κόστη λειτουργίας.

Σε παρόμοια κατάσταση βρίσκονται και τα αεροδρόμια. Αν και η τήρηση των κανόνων κοινωνικής αποστασιοποίησης είναι εφικτή σε κάποια σημεία, το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI), προειδοποιεί ότι η εφαρμογή αυστηρών μέτρων θα μείωνε την χωρητικότητα των αεροδρομίων από 20 μέχρι 40 τοίς εκατό.

Η συμφόρηση και η δημιουργία ουρών θα ήταν επίσης ένα σημαντικό πρόβλημα. Για παράδειγμα, ένα αεροσκάφος με 189 θέσεις θα δημιουργούσε ουρά 380 μέτρων.

Στην περίπτωση που μέτρα εφαρμόζονταν στα εστιατόρια και τα μαγαζιά εντός αεροδρομίου, το αποτέλεσμα στα κέρδη τους θα ήταν σημαντικό. Ο γενικός διευθυντής της ACI, Ολιβιέρ Γιανκόβετς αναγνωρίζει ότι είναι το τίμημα που θα πρέπει να επωμιστούν βραχυπρόθεσμα.

«Οτιδήποτε είναι καλύτερο από τη σημερινή κατάσταση, όπου όλα τα κέρδη έχουν εξαφανιστεί. Η επιβατική κίνηση έχει σημειώσει 98% μείωση για έξι συνεχόμενες εβδομάδες», υπογραμμίζει ο Γιανκόβετς. «Πιστεύω ότι είναι σημαντικό να επανεκκινήσουμε τη λειτουργία μας υπό τη νέα κανονικότητα».

με πληροφορίες από Financial Times

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More