Πως θα προσαρμοστούν οι ταξιδιωτικές εταιρείες στις νέες ανάγκες των πελατών
Photo Credits: Shutterstock

Πως θα προσαρμοστούν οι ταξιδιωτικές εταιρείες στις νέες ανάγκες των πελατών

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Πως θα καταφέρουν οι ταξιδιωτικές εταιρείες να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία και να διατηρήσουν – η ακόμη και να βελτιώσουν – τη «σύνδεση» τους με τους πελάτες; Facebook και SkiftX έχουν την απάντηση.

Κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το πότε θα καταφέρει η ταξιδιωτική βιομηχανία να ανακάμψει από την κρίση που προκάλεσε η πανδημία του Covid-19.

Με τις ταξιδιωτικές εταιρείες να αντιμετωπίζουν συνεχώς νέα δεδομένα λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών και των συνεχώς μεταβαλλόμενων πρωτοκόλλων υγείας, ο προγραμματισμός «με το βλέμμα» στην πολυπόθητη ανάκαμψη μπορεί να αποτελέσει πολύ μεγάλη πρόκληση.

Ο ταξιδιωτικός κλάδος βιώνει μια από τις μεγαλύτερες κρίσεις των τελευταίων δεκαετιών. © Shutterstock

Σε αυτές τις αβέβαιες στιγμές, οι ταξιδιωτικές εταιρείες θα πρέπει να επανασυνδεθούν με τους ταξιδιώτες με αυθεντικούς τρόπους και να «ξαναχτίσουν» τα brand τους. Πρέπει να αντιληφθούν ότι η όποια ανάκαμψη θα ξεκινήσει πρώτα σε τοπικό επίπεδο και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε περιφερειακή, εθνική και παγκόσμια κλίμακα.

Όμως, καθώς η πορεία της πανδημίας μεταβάλλεται συνεχώς, αυτή η διαδικασία δεν θα συμβεί σαν μια «γραμμική εξίσωση». Η ευελιξία φαίνεται ότι θα είναι το κλειδί στην όλη διαδικασία.

«Ξαναχτίζοντας» το brand»

Σύμφωνα με το Edelman Trust Barometer, δύο στους τρεις ερωτηθέντες δηλώνουν ότι ο τρόπος με τον οποίο ένα ταξιδιωτικό brand ανταποκρίνεται στην κρίση του Covid-19, θα επηρεάσει τις μελλοντικές αγορές τους από αυτό.

Οι αρνητικές κριτικές των καταναλωτών σχετικά με την υγειονομική ασφάλεια, τα προβλήματα εξυπηρέτησης που ενδέχεται να ανέκυψαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τους φόβους που σχετίζονται με τις πολιτικές ακύρωσης, έχουν κάνει πολλούς διαφημιστές που διαχειρίζονται την εικόνα ταξιδιωτικών brand να χρειάζεται σε πολλές περιπτώσεις να «αντιστρέψουν» την αρνητική εικόνα που δημιουργείται για τις εταιρείες που εκπροσωπούν.

Ταξιδιωτικές εταιρείες
Οι ταξιδιωτικές εταιρείες πρέπει να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες των ταξιδιωτών. © Shutterstock

Όταν η πανδημία ανάγκασε την Etihad Airways να ακυρώσει προγραμματισμένες πτήσεις, η διευθύντρια των κοινωνικών μέσων της εταιρείας, Σέφαλι Βίας, ήξερε ότι θα ήταν κρίσιμο να επικοινωνήσει με τους πελάτες όσο το δυνατόν γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα, μιλώντας τους μέσω της πλατφόρμας όπου ήδη αναζητούσαν πληροφορίες.

«Το κάναμε χρησιμοποιώντας το Messenger για να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας, καθώς και μέσω εργαλείων όπως τα Facebook Notes, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για να αναρτήσουμε πληροφορίες στην ιστοσελίδα μας, οι οποίες ενημερώνονταν κάθε μία ώρα», ανέφερε.

Είναι επίσης σημαντικό να «συναισθανθούν» οι εταιρείες την ανυπομονησία και την εσωτερική ανάγκη των πελατών να πραγματοποιήσουν κάποιο ταξίδι, η οποία «χτίζεται» ήδη από την αρχή της πανδημίας.

Οι άνθρωποι ονειρεύονται το πρώτο ταξίδι που θα πραγματοποιήσουν μετά την πανδημία, οπότε είναι σημαντικό οι τουριστικές καμπάνιες να προσαρμοστούν σε αυτό το νέο δεδομένο – χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα μηνύματα.

Οι πελάτες ίσως προτιμούν να ταξιδεύουν πιο κοντά στο σπίτι, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα θέλουν να βγουν έξω και να εξερευνήσουν. «Χτίστε την προσδοκία τους και δείξτε τους μερικές από τις εμπειρίες που τους περιμένουν όταν οι περιορισμοί αποτελέσουν παρελθόν», αναφέρει το αφιέρωμα του Skift.

Οι ταξιδιωτικές εταιρείες πρέπει να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες των ταξιδιωτών
Οι ταξιδιώτες θα θέλουν να βγουν έξω και να εξερευνήσουν. © Shutterstock

Επιπλέον, καθώς οι πελάτες θα αρχίσουν τα ταξιδεύουν ξανά, θα είναι σημαντικό να τονίσετε την ευελιξία στις πολιτικές κρατήσεων, καθώς και τα υγειονομικά μέτρα που θα εφαρμόζετε για την προστασία των ταξιδιωτών.

«Γεωγραφική στόχευση»

Η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι θα βγουν από την πανδημία και θα αρχίσουν να ταξιδεύουν ξανά έχει πολύ μεγάλη σημασία για τον σχεδιασμό της διαφημιστικής καμπάνιας. Καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί θα μειώνονται και οι άνθρωποι θα γίνονται πιο σίγουροι για την ασφάλεια των ταξιδιών, θα αρχίσουν να εξερευνούν ξανά.

Οι τοπικές δραστηριότητες θα είναι πιο προσιτές στους ταξιδιώτες. Η επικέντρωση σε μηνύματα που θα σχετίζονται με τοπικές και περιφερειακές ταξιδιωτικές δραστηριότητες μπορεί να βοηθήσει τα brand να ευθυγραμμιστούν με τις ταξιδιωτικές προτιμήσεις των πελατών και να αυξήσουν τις πωλήσεις, όπως συνέβη στην περίπτωση του διαδικτυακού ταξιδιωτικού γραφείου GetYourGuide.

«Αυτό το καλοκαίρι, καθώς οι ταξιδιώτες έκαναν τα πρώτα προσεκτικά τους βήματα στον κόσμο, τα δεδομένα μας έδειξαν ότι άρχισαν να κάνουν κρατήσεις για δραστηριότητες πιο κοντά στο σπίτι», δήλωσε ο Εμιλ Μάρτινσεκ, επικεφαλής μάρκετινγκ της εταιρείας.

«Ετσι, η στρατηγική μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης επικεντρώθηκε σε συνεργασίες με influencers οι οποίοι προώθησαν τοπικές δραστηριότητες στο Instagram και στην ανανέωση των προτάσεων μας για να εμπνεύσουμε τους ντόπιους. Χάρη στους influencers και στις διαφημιστικές καμπάνιες, παρατηρήσαμε μια αύξηση στις πωλήσεις τοπικών ταξιδιωτικών εμπειριών στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο».

Οι ταξιδιωτικές εταιρίες επικεντρώνονται στους Travel Insluencers
«Η στρατηγική μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης επικεντρώθηκε σε συνεργασίες με influencers». © Shutterstock

Τα road trip έχουν γίνει ένας εξαιρετικά δημοφιλής τρόπος για να εκμεταλλευτούν οι ταξιδιώτες τις δραστηριότητες που τους «προσφέρει» η περιοχή τους. Σύμφωνα με το Skift Research, το 67% των Αμερικανών ανέφεραν τον Ιούλιο ότι το πρώτο τους ταξίδι από το ξεκίνημα της πανδημίας θα πραγματοποιούνταν με αυτοκίνητο.

Τα ξενοδοχειακά brand που επωφελούνται ήδη από τις τοπικές και περιφερειακές υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν αυτήν την αυξημένη ζήτηση.

Η Choice Hotels διατηρεί ένα μεγάλο μερίδιο σε όλες τις ΗΠΑ, με περισσότερα από 4.000 ξενοδοχεία να βρίσκονται σε απόσταση ενός μιλίου από κάποια διαπολιτειακή «έξοδο».

«Τον Αύγουστο, σχεδόν το ένα τέταρτο των εσόδων μας προήλθε από πελάτες που ταξίδεψαν λιγότερο από 25 μίλια για να βρεθούν στο ξενοδοχείο τους, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι περισσότεροι επισκέπτες θέλουν απλώς να βγουν από το σπίτι – αλλά να συνεχίσουν να μένουν κοντά σε αυτό», δήλωσε η Σάρα Σίαρλς, υπεύθυνη εξυπηρέτησης πελατών. «Τα ξενοδοχεία μας βρίσκονται στις σωστές αγορές για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση από ταξιδιώτες που συχνά επιλέγουν να οδηγούν για να φτάσουν στον προορισμό τους».

Καθώς οι ταξιδιωτικοί διαφημιστές δημιουργούν καμπάνιες για να συνδεθούν με τοπικούς ταξιδιώτες, θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο ανταλλαγής μηνυμάτων που εστιάζουν σε ότι είναι σημαντικό για το κοινό.

Μπορούν επίσης να «επενδύσουν» στην επιθυμία τους να επανασυνδεθούν με τους αγαπημένους τους ή να υποστηρίξουν μικρές τοπικές επιχειρήσεις. «Χρησιμοποιείστε μια δοκιμαστική προσέγγιση για να καταλάβετε τι αντιπροσωπεύει καλύτερα τις ανάγκες τους».

Ταξιδιωτικές εταιρείες
Οι ταξιδιωτικές εταιρείες πρέπει να «επενδύσουν» στην ανάγκη των ανθρώπων να ξανασυναντήσουν αγαπημένα τους πρόσωπα. © Shutterstock

Μόλις η πανδημία αποτελέσει παρελθόν, οι πελάτες θα αρχίσουν σταδιακά να απομακρύνονται από το σπίτι τους, όμως αυτό αναμένεται να πάρει αρκετό χρόνο. Τα lockdown και τα κλειστά σύνορα θα συνεχίσουν να υφίστανται έως ότου βρεθεί κάποιο αξιόπιστο εμβόλιο.

Στο μεσοδιάστημα, η ευελιξία, η ανταπόκριση στα μεταβαλλόμενα συναισθήματα των πελατών και η αξιοποίηση των δεδομένων για την παράδοση των σωστών μηνυμάτων στην κατάλληλη στιγμή μπορούν να βοηθήσουν τους διαφημιστές  να αντιμετωπίσουν αυτήν την «καταιγίδα».

«Αλλάξαμε το κέντρο του ενδιαφέροντος μας γρήγορα τον Μάιο, οικοδομώντας μια νέα στρατηγική βάσει των δεδομένων και επανενεργοποιώντας τις καμπάνιες μας στο Facebook για να κάνουμε το περιεχόμενο μας πιο στοχευμένο γεωγραφικά σε περιφερειακό επίπεδο», δήλωσε ο Ματ Μέινσερ, υπεύθυνος του digital marketing για το Luxury Escapes.

«Αξιοποιώντας τα analytics μας, καταφέραμε να δώσουμε προτεραιότητα στην παράδοση του σωστού μηνύματος προς το σωστό κονό, που δείχνει την πρόθεση του να ταξιδέψει στην πλατφόρμα του Facebook. Εχουμε παρατηρήσει αυξημένους όγκους κρατήσεων τους τελευταίους μήνες. Η επιθυμία για απόδραση ή ακόμη και τον μελλοντικό σχεδιασμό κάποιου ταξιδιού δεν ήταν ποτέ πιο έντονη. Νομίζω ότι έχουμε αποδείξει ότι ακόμη και σε περιόδους έντονης αβεβαιότητας, με μια προσεκτική στρατηγική στόχευσης βάσει δεδομένων, σχεδόν ποτέ δεν έχει νόημα να σταματήσουμε να αλληλεπιδρούμε με τους πελάτες», καταλήγει.

με πληροφορίες από Skift

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More