Virtual Tours: εικονική περιήγηση στο μουσείο Γκούγκενχαϊμ
Photo Credits: Shutterstock

Virtual Tours: εικονική περιήγηση στο μουσείο Γκούγκενχαϊμ

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

To μουσείο Γκούγκενχαϊμ στη Νέα Υόρκη επιτρέπει στους λάτρεις της μοντέρνας τέχνης από όλο τον κόσμο να περιηγηθούν στις αίθουσες του και να απολαύσουν τα εκθέματα του από όπου και αν βρίσκονται.

Χρησιμοποιώντας το Street View της Google, το μουσείο έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη και ρεαλιστική εμπειρία εικονικής περιήγησης, μέσω της οποίας προβάλλεται ο πολιτιστικός πλούτος ενός από τα διασημότερα μουσεία στον κόσμο.

Το κτίριο του μουσείο θεωρείται ένα από τα σπουδαιότερα αρχιτεκτονικά επιτεύγματα του 20ου αιώνα. O αρχιτέκτονας Φρανκ Λόιντ Ράιτ κατάφερε να δημιουργήσει ένα χώρο ο οποίος είναι ίσως διασημότερος από τα έργα τέχνης που βρίσκονται στο εσωτερικό του.

Η λεία τσιμεντένια πρόσοψη του κτιρίου με τις χαρακτηριστικές καμπύλες και γραμμές και η δομή του «ανεστραμμένου ζιγκουράτ» χλευάστηκαν αρχικά από ορισμένους κριτικούς – όμως επικροτήθηκαν από άλλους, οι οποίοι το «υποδέχτηκαν» ως ενός από τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά σύμβολα.

Πράγματι, από τότε που άνοιξε τις πύλες του για πρώτη φορά στο κοινό μέχρι και σήμερα, η ασυνήθιστη δομή του έχει εμφανιστεί σε αμέτρητες καρτ-ποστάλ, τηλεοπτικά προγράμματα και ταινίες.

Η αρχική συλλογή του μουσείου κληροδοτήθηκε από τον Σόλομον Ρ. Γκούγκενχαϊμ, έναν Αμερικανό μεγιστάνα και συλλέκτη τέχνης, ο οποίος άρχισε να συλλέγει έργα τέχνης στα «γεράματα» του.

Ο Γκούγκενχαϊμ άρχισε να συλλέγει έργα τέχνης το 1929 με την καθοδήγηση της καλλιτέχνιδας Χίλα Ρέμπαϊ, ενώ το 1937 ίδρυσε το Ίδρυμα «Σόλομον Ρ. Γκούγκενχαϊμ» και άρχισε να εκθέτει τα έργα που αγόραζε στο διαμέρισμά του.

Οταν η συλλογή του μουσείου μεγάλωσε, ζήτησε από τον Φρανκ Λόιντ Ράιτ να σχεδιάσει ένα νέο κτιριο για το μουσείο. Το νέο κτίριο  άνοιξε τελικά στις 21 Οκτωβρίου 1959, δέκα χρόνια μετά τον θάνατο του Γκούγκενχαϊμ και έξι μήνες μετά τον θάνατο του Ράιτ.

Η μόνιμη συλλογή του μουσείου περιέχει σήμερα έργα διάφορων καλλιτεχνικών ρευμάτων, όπως του Ιμπρεσιονισμού, του Μεταϊμπρεσιονισμού και της Μοντέρνας τέχνης, ενώ φιλοξενεί ειδικές εκθέσεις κατά τη διάρκειας της χρονιάς.

Το ίδρυμα έχει έκτοτε δημιουργήσει και άλλους πολιτιστικούς χώρους στο Μπιλμπάο και τη Βενετία ενώ στα άμεσα σχέδια του είναι το άνοιγμα ενός εκθεσιακού χώρου στο Αμπού Ντάμπι.

Πέντε από τα πιο ενδιαφέροντα εκθέματα του μουσείου.

Homeless Lamp – «the Juice Sucker»

Μουσείο Γκούγκενχαϊμ
© Solomon R. Guggenheim Museum and Foundation/Google Arts & Culture

Για το Homeless Lamp, ο «Juice Sucker» Ιβάν Ναβάρο, δημιούργησε ένα καρότσι σούπερ μάρκετ από σωλήνες φθορισμού και με αυτό περιπλανήθηκε στους γεμάτους γκαλερί δρόμους του Μανχάταν.

Το έργο αναφέρεται επίσης σε ένα αντικείμενο που συνήθως χρησιμοποιείται από άστεγους για αποθήκευση και μεταφορά.

Παρουσιάζοντας τον καλλιτέχνη ως εφήμερη φιγούρα, ο Ναβάρο ασκεί κριτική στην ανισότητα του κόσμου της τέχνης και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες στη δημιουργία συνδέσεων με τον τόπο στον οποίο έχουν μετεγκατασταθεί.

Ovitz’s Library – Τζόνας Γουντ

Μουσείο Γκούγκενχαϊμ
© Solomon R. Guggenheim Museum and Foundation/Google Arts & Culture

Οι πίνακες του Τζόνας Γουντ διερευνούν τη σχέση μεταξύ ανθρώπων και οικιακού χώρου, αποτυπώνοντας εσωτερικούς χώρους, οικογένειες, φίλους, προσόψεις κατοικιών και ακατάστατα τραπέζια.

Στο Ovitz’s Library (2013), ο Γουντ εφαρμόζει αυτή τη μέθοδο για να αποτυπώσει την κατάσταση που επικρατεί στο σπίτι ενός διάσημου συλλέκτη τέχνης στο Λος Αντζελες.

Ο πίνακας αποτυπώνει το πώς η μνήμη του Γουντ για το θέμα μεσολαβεί στη σχέση του με το χώρο, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους ο ιδιοκτήτης εκδηλώνεται μέσω του σπιτιού και της περιουσίας του.

All in the Family – Ρέιτσελ Χάρισον

Μουσείο Γκούγκενχαϊμ
© Solomon R. Guggenheim Museum and Foundation/Google Arts & Culture

Η Ρέιτσελ Χάρισον αναπτύσσει ένα ευρύ φάσμα επιρροών στα έργα της, συνδυάζοντας καλλιτεχνικές-ιστορικές και λαϊκές πολιτιστικές παραθέσεις με «εξερευνήσεις» υλικού, χρώματος και μορφής.

Τα γλυπτά της δημιουργούν μια σειρά διαλόγων – ανάμεσα σε χειροποίητα και εμπορικά αντικείμενα – και εμπλέκει ευρύτερα κοινωνικές και πολιτικές ιστορίες «ανταλλαγής».

Το All in the Family (2012), ένα ορθό, βαρύ κατασκευασμένο και με χρώμα σκούρο μελιτζανί έργο, λειτουργεί ως μηχανισμός παρουσίασης για μια πορτοκαλί ηλεκτρική σκούπα Hoover.

Daddy, Daddy – Μαουρίτσιο Κατελάν

Μουσείο Γκούγκενχαϊμ
© Solomon R. Guggenheim Museum and Foundation/Google Arts & Culture

Ο Μαουρίτσιο Κατελάν τοποθέτησε το έργο του μέσα στο σιντριβάνι στη βάση της ροτόντας που είχε σχεδιαστεί από τον Φρανκ Λόιντ Ράιτ, υποδηλώνοντας ότι η άτυχη μαριονέτα – το θύμα ενός «βρόμικου» παιχνιδιού, ενός τραγικού ατυχήματος ή μιας αυτοκτονικής τάσης – έχει πέσει από τις ράμπες που βρίσκονται ακριβώς από πάνω.

Παρόλο που ο Πινόκιο της Disney βρίσκει τελικά ένα χαρούμενο τέλος μέσω της ηθικής λύτρωσης, η μαριονέτα του Κατελάν τιτλοφορείται με μια επίσημη κραυγή για αποδοχή ή προστασία, η οποία προφανώς είχε μείνει αναπάντητη.

Ο Πινόκιο, το ξύλινο παιχνίδι που λαχταρά να γίνει πραγματικό αγόρι, έχει ιδιαίτερη σημασία στο θεματικό ρεπερτόριο του Κατελάν, το οποίο αποτυπώνει ένα διάχυτο άγχος για την αυθεντικότητα του καλλιτεχνικού του υπόβαθρου.

Η εικόνα του εαυτού του βρίσκεται συχνά στο επίκεντρο των έργων του. Ορίζοντας τον εαυτό του ως τραγικό αστείο της σύγχρονης τέχνης, κατέληξε σε αυτήν την περσόνα η οποία «προανήγγειλε» τη συνταξιοδότηση του.

Phantom Library – Αγκνιέσκα Κουράντ

Μουσείο
© Solomon R. Guggenheim Museum and Foundation/Google Arts & Culture

Τα έργα της Αγκνιέσκα Κουράντ χρησιμοποιούν υλικά από «φανταστικές» ή κρυφές κατασκευές κοινωνικών, οικονομικών και πολιτικών συστημάτων που παράγουν μια μορφή αξίας που έχει ονομάσει «φανταστικό κεφάλαιο».

Στη Phantom Library (2011–12), η Κουράντ παρουσιάζει ένα σύνολο βιβλίων που υπήρχαν μόνο ως πλασματικά εγχειρήματα από χαρακτήρες στα έργα συγγραφέων όπως ο Χόρχε Λουίς Μπόρχες, ο Φίλιπ Κ. Ντικ και ο Βλαντίμιρ Ναμπόκοφ.

Αυτή η παρουσίαση αξιοποιεί το ανεκμετάλλευτο δημιουργικό δυναμικό που είχε προηγουμένως παγιδευτεί σε μια φανταστική σφαίρα. Η Κουράντ συγκέντρωσε πληροφορίες για τους χαρακτήρες και τα θέματα κάθε βιβλίου.

Περιηγηθείτε εικονικά στον εκθεσιακό χώρο του μουσείου. 

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More