«Very nice!»: η τουριστική καμπάνια του Καζακστάν αντιγράφει τον Μπόρατ
Photo Credits: Amazon Studios

«Very nice!»: η τουριστική καμπάνια του Καζακστάν αντιγράφει τον Μπόρατ

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Το Καζακαστάν, η πατρίδα του κινηματογραφικού «Μπόρατ», υιοθετεί τη διάσημη φράση του θρυλικού ήρωα των τηλεοπτικών ταινιών – «Very nice» – για τη νέα τουριστική του καμπάνια.

Στην πρόσφατο σίκουελ της ταινίας, «Borat 2», ο δημοσιογράφος – πρωταγωνιστής απεικονίζει την πατρίδα του ως μισογυνιστική, ομοφοβική και αντισημιτική – ακριβώς όπως έκανε και στην πρώτη ταινία «Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan».

Παρά τις, όχι και τόσο κολακευτικές, απεικονίσεις της χώρας στις ταινίες, ο Κάιρατ Σαντβακάσοβ, αναπληρωτής πρόεδρος του Kazakh Tourism, ανέφερε στη Huffington Post ότι η υιοθέτηση της φράσης του Μπόρατ στην εκστρατεία «παρέχει την τέλεια περιγραφή της τεράστιας τουριστικής δυναμικής του Καζακστάν με σύντομο και αξέχαστο τρόπο».

«Το φυσικό τοπίο του Καζακστάν είναι πολύ ωραίο («very nice!»), το φαγητό του είναι πολύ ωραίο και οι άνθρωποι του, παρά τα αστεία του Μπόρατ, είναι από τους πιο υπέροχους στον κόσμο. Θα θέλαμε όλοι να βιώσουν την εμπειρία που προσφέρει μια επίσκεψη στο Καζακστάν από το 2021 και μετά, ώστε να δουν ότι η πατρίδα του Μπόρατ είναι πιο όμορφη από ότι μπορεί να έχουν ακούσει», τόνισε.

Η καμπάνια απεικονίζει τουρίστες να κάνουν πεζοπορία κρατώντας ένα selfie stick, να πίνουν γάλα αλόγου, να θαυμάζουν την αρχιτεκτονική και να ποζάρουν για μια φωτογραφία φορώντας την παραδοσιακή ενδυμασία του Καζακστάν.

Ολες οι δραστηριότητες παρουσιάζονται ως «πολύ ωραίες» («Very nice!»).

Η ιδέα για αυτήν την νέα τουριστική καμπάνια προήλθε από τον Αμερικανό Ντένις Κιν, ο οποίος ταξίδεψε στη χώρα με ένα πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών. Στη συνέχεια, σπούδασε με έναν καθηγητή από το Καζακστάν στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ.

Σήμερα, ζει στο Αλμάτι του Καζακστάν, όπου πραγματοποιεί οδικές περιηγήσεις. Με πολύ διαθέσιμο ελεύθερο χρόνο λόγω της πανδημίας του COVID-19, ο Κιν και ένας φίλος του έδωσαν την ιδέα στο τουριστικό συμβούλιο του Καζακστάν και αμέσως πήραν την έγκριση για να δημιουργήσουν τέσσερις διαφημίσεις των 12 δευτερολέπτων.

Αυτή η αντίδραση απέχει πολύ από αυτήν που είχε το έθνος απέναντι στην πρώτη ταινία «Μπόρατ».

Μετά την κυκλοφορία της ταινίας το 2006, η κυβέρνηση του Καζακστάν τοποθέτησε διαφημίσεις σε εφημερίδες των ΗΠΑ αμφισβητώντας ορισμένα από τα στοιχεία της ταινίας, σε μια προσπάθεια να παρουσιάσει τη χώρα ως σύγχρονη, σταθερή και εξωστρεφή.

Τώρα, το Συμβούλιο Τουρισμού της χώρας φαίνεται ότι αλλάζει τακτική, προσπαθώντας να μετατρέψει σε θετική την αρνητική δημοσιότητα από τις ταινίες του Μπόρατ.

με πληροφορίες από Guardian 

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More