Οι συμφωνίες του διεθνούς τουριστικού κλάδου που ναυάγησαν λόγω κορωνοϊού

Οι συμφωνίες του διεθνούς τουριστικού κλάδου που ναυάγησαν λόγω κορωνοϊού

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Μία συμφωνία δεν έχει κλείσει μέχρι να μπουν οι τελικές υπογραφές και μία πανδημία μπορεί να προκαλέσει μυριάδα προβλημάτων στην υπογραφή μίας συμφωνίας.

Ο κορωνοϊός έχει οδηγήσει πολλές εταιρείες να διαπραγματεύονται για καλύτερες συμφωνίες, ενώ άλλες αποχωρούν από συμφωνίες και επενδύσεις που έγιναν προ κρίσης. Μία κρίση που ευθύνεται το γεγονός ότι συμφωνίες δισεκατομμυρίων δολαρίων βρίσκονται στον αέρα.

Η ιστοσελίδα Skift συγκέντρωσε τις σημαντικότερες από αυτές τις συμφωνίες.

Yatra – Ebix

Η Yatra, μία ταξιδιωτική υπηρεσία που επικεντρώνεται στον επαγγελματικό τουρισμό της Ινδίας, είχε ανακοινώσει τον Ιούλιο ότι θα πωλείτο στην Ebix, μία αμερικανική τεχνολογική εταιρεία. Η συμφωνία αξιολογούσε την Yatra στα 337,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Ebix προσπάθησε να επαναδιαπραγματευτεί τους όρους της συμφωνίας, οδηγώντας την Yatra να αποχωρήσει από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

Wex – Travelport

Όλα τα παραμύθια δεν έχουν αίσιο τέλος. Αυτό σίγουρα ισχύει για την πολύκροτη συμφωνία μεταξύ Wex και Travelport. Η αμερικανική εταιρεία Travelport είχε ανακοινώσει τον Ιανουάριο ότι θα πουλήσει τις δύο πλατφόρμες πληρωμών της, eNett και Optal στην Wex, ωστόσο η τελευταία αρνήθηκε να ολοκληρώσει τη συμφωνία, λόγω του ισχυρού πλήγματος που δέχθηκε ο τουριστικός κλάδος, τον οποίο εξυπηρετούσαν οι δυο πλατφόρμες, λόγω της πανδημίας.

Η Travelport έχει καταθέσει μήνυση εναντίον της Wex, υποστηρίζοντας ότι το συμβόλαιο που υπέγραψαν οι δύο εταιρείες αναφέρει ρητά ότι η Wex δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει την έξαρση μίας πανδημίας ως λόγο για να αποχωρήσει από τη συμφωνία. Η Wex αντιπαρέρχεται λέγοντας ότι το eNett αντιμετωπίζει σημαντικότερα προβλήματα σε σχέση με τις υπόλοιπες P2P υπηρεσίες πληρωμών και ότι το γεγονός αυτό θα έπρεπε να αναγνωρισθεί ως «δυσμενής υλική επίπτωση» (“material adverse effect”) και επομένως η συμφωνία να ακυρωθεί.

Sabre – Farelogix

Ακόμα μία εταιρεία που εξειδικεύεται στην τεχνολογία του τουρισμού, η Sabre, συνάντησε προβλήματα λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού σε μία συμφωνημένη συγχώνευση. Η βρετανική επιτροπή ανταγωνισμού (UK Competition and Markets Authority) μπλόκαρε την αγορά της τεχνολογικής εταιρείας Farelogix έναντι 360 εκατομμυρίων δολαρίων από την Sabre, στη βάση ότι η συμφωνία θα εμπόδιζε την καινοτομία και τον ανταγωνισμό στον κλάδο.

Αν η πανδημία δεν είχε μειώσει σημαντικά τα έσοδα της Sabre και της Farelogix, η Sabre ίσως πίεζε για να επιτευχθεί συμφωνία, ωστόσο τον Απρίλιο ανακοίνωσε ότι αποχωρούσε από το ντιλ με την Farelogix.


Διαβάστε επίσης:

https://travelestate.gr/se-istoriko-nadir-i-toyristiki-viomichania-pagkosmios/


Mirae – Anbang

Η νοτιοκορεάτικη εταιρεία διαχείρισης Mirae δίστασε λίγο πριν ολοκληρωθεί μία συμφωνία αξία 5,8 δίσεκατομμυρίων δολαρίων με τον κινεζικό ασφαλιστικό και χρηματοπιστωτικό κολοσσό Anbang. H Mirae είχε συμφωνήσει να εξαγοράσει 15 ξενοδοχεία όπως το JW Marriott Essex House, το οποίο έχει θέα το Central Park της Νέας Υόρκης, αλλά η πανδημία έβαλε φρένο στις βλέψεις της.

Uber – Grubhub

Η Uber βρισκόταν κοντά σε συμφωνία με την εταιρεία διανομής φαγητού Grubhub, καθώς ο κλάδος των διανομών, σε αντίθεση με τους περισσότερους, σημείωσε άνοδο λόγω της καραντίνας.

Το ποσό εξαγοράς είχε οριστεί στα 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά υπό την προοπτική του έντονου ρυθμιστικού ελέγχου που ισχύει στις ΗΠΑ, η συμφωνία χάλασε την τελευταία στιγμή. Τελικά η εταιρεία Just Eat Takeaway που εδρεύει στην Ολλανδία, συμφώνησε με την Grubhub, προσφέροντας της 7,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

LOT – Condor

Στα μέσα Απριλίου η εθνική αεροπορική εταιρεία της Πολωνίας, LOT, αποχώρησε από ένα ντιλ 327 εκατομμυρίων δολαρίων για την εξαγορά της γερμανικής Condor, η οποία ανήκε στον όμιλο της Thomas Cook. Οι δύο πλευρές ήταν σε συμφωνία τον Ιανουάριο για τη δημιουργία μίας πανευρωπαϊκής αεροπορικής εταιρείας. Μετά την κρίση του κορωνοϊού, όμως και το τεράστιο πλήγμα που δέχθηκαν και οι δύο εταιρείες, η γερμανική κυβέρνηση δεν αποδέχθηκε τις εγγυήσεις που ζητούσε η LOT με αποτέλεσμα η συμφωνία να ναυαγήσει.

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More