Ασφάλεια: η νέα «αγαπημένη» λέξη του τουριστικού κλάδου

Ασφάλεια: η νέα «αγαπημένη» λέξη του τουριστικού κλάδου

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Η Four Seasons συνεργάζεται με την John Hopkins Medicine International. Η Montage International με την εταιρεία υγειονομικής περίθαλψης One Medical. H γαλλική εταιρεία Accor με την ασφαλιστική AXA και η Hilton με την Lysol. Αν σε όλες αυτές τις συνεργασίες προστεθεί και η νέα επικύρωση ασφάλειας από τον οργανισμό World Travel & Tourism Council (WTTC) μπορεί κανείς να συνειδητοποιήσει τη νέα ειδοποιό διαφορά ανάμεσα στα τέσσερα και τα πέντε αστέρια: την καθαριότητα.

Καθώς, καταλύματα σε όλον τον κόσμο ετοιμάζονται να ανοίξουν και πάλι τις πόρτες τους έπειτα από πολλούς μήνες, οι ενέργειες τους επικεντρώνονται στη δημιουργία μίας ασφαλούς και καθαρής ατμόσφαιρας για τους επισκέπτες τους.

Η ασφάλεια στο επίκεντρο του μάρκετινγκ

Αν και η ανακοίνωση των παραπάνω συνεργασιών σίγουρα αποτελεί διαφημιστική τακτική, τονίζει η Ρενέτα Μακάρθι, καθηγήτρια τουριστικής διοίκησης στο πανεπιστήμιο Cornell, η συγκεκριμένη στρατηγική θα πείσει τους ανθρώπους ότι είναι ασφαλές να ταξιδέψουν ξανά.

«Αρκετοί από εμάς φοβόμαστε να μείνουμε σε ένα ξενοδοχείο, αλλά θα έμενα σίγουρα σε ένα ξενοδοχείο που έχει κάνει τα απαραίτητα βήματα για να είναι καθαρό και ασφαλές», προσθέτει. «Ενα όνομα όπως το John Hopkins μεταδίδει το μήνυμα της ασφάλειας δυνατά και καθαρά, όπως και μία επικύρωση από τον WTTC».

Η «σφραγίδα» του WTTC είναι μία διεθνής επικύρωση που αφορά ξενοδοχεία και άλλες επιχειρήσεις, οι οποίες συνδέονται με τον τουρισμό, όπως εστιατόρια και ταξιδιωτικά γραφεία. Οι προδιαγραφές της «σφραγίδας» καθορίστηκαν μετά από συνομιλίες με περισσότερα από 20 οργανισμούς και επιχειρήσεις, όπως την Hilton, το δίκτυο πολυτελούς τουρισμού Virtuoso και τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC).

«Οι επιχειρήσεις συμπεριλαμβανομένων και των ξενοδοχείων, πρέπει να κάνουν αίτηση για να λάβουν την σφραγίδα και σε όποια μέρη μπορούμε θα στείλουμε έναν εμπειρογνώμονα για να ελέγξει αν πληρούνται οι προδιαγραφές και ακολουθούνται οι οδηγίες», αναφέρει η Γκλόρια Γκεβάρα, διευθύνων σύμβουλος του WWTC.

Πείραμα που διεξήχθη από τον ιαπωνικό τηλεοπτικό σταθμό NHK σε συνεργασία με ομάδα επιστημόνων δείχνει πόσο εύκολα και γρήγορα μπορεί να εξαπλωθεί ο κορωνοϊός.

Η εμπειρία του ξενοδοχείου αλλάζει

Μία από τις βασικές οδηγίες του WWTC αφορά στους πρωινούς μπουφέδες, μία από τις βασικές παροχές των τουριστικών καταλυμάτων ανεξαρτήτως τιμής. Αν και οι μπουφέδες επιτρέπονται, το φαγητό θα πρέπει πλέον να καλύπτεται και να σερβίρεται από το προσωπικό του εκάστοτε καταλύματος σε αντίθεση με τις self-service πρακτικές του παρελθόντος.

«Αυτές οι προδιαγραφές ισχύουν παγκοσμίως, επομένως οι ταξιδιώτες θα γνωρίζουν ότι η υγιεινή έχει την ίδια σημασία, όπου και αν βρίσκονται στον κόσμο», τονίζει η Γκεβάρα. «Οι άνθρωποι επιθυμούν να ταξιδέψουν ελεύθερα και πάλι και η ασφάλεια αποτελεί μέρος αυτής της ελευθερίας».

Η πρόεδρος του World Travel & Tourism Council, Γκλόρια Γκεβάρα.
Η πρόεδρος του World Travel & Tourism Council, Γκλόρια Γκεβάρα. Photo credits: Wikipedia

Πέρα όμως από την επικύρωση του WWTC κάθε εταιρεία αναλαμβάνει και δικές της πρωτοβουλίες. Η παροχή μασκών, γαντιών και αντισηπτικών, σε συνδυασμό με την τήρηση των αποστάσεων στα εστιατόρια και την απολύμανση των κοινόχρηστων χώρων είναι από τις βασικές πρακτικές που χρησιμοποιεί η πλειοψηφία των επιχειρήσεων. Ορισμένα ξενοδοχεία βέβαια εντείνουν τις προσπάθειες τους.

Η καθαριότητα στο προσκήνιο

Το νέο πρόγραμμα της Four Seasons, Lead With Care, για παράδειγμα, περιλαμβάνει τη σύσταση ενός συμβουλίου από γιατρούς του John Hopkins και στελέχη της επιχείρησης, το οποίο θα αξιολογεί τακτικά τα επιστημονικά ευρήματα σχετικά με τον ιό και θα προσαρμόζει τις πρακτικές του ξενοδοχείου ανάλογα.

Η Accor, σε συνεργασία με την AXA, δίνει σε οποιονδήποτε πελάτη της, διεθνώς, τη δυνατότητα εξέτασης από γιατρό, ο οποίος θα είναι εξουσιοδοτημένος να συνταγογραφήσει φάρμακα αν χρειαστεί.

«Εχουμε δωμάτια τα οποία στοιχίζουν 50 δολάρια τη βραδιά, λιγότερο δηλαδή από την εξέταση ενός γιατρού της AXA», αναφέρει o Αμίρ Ναχάι, στέλεχος της εταιρείας.

Ξενοδοχειακή υπάλληλος απολυμαίνεις τις επιφάνειες των δωματίων.
«Οι άνθρωποι επιθυμούν να ταξιδέψουν ελεύθερα και πάλι και η ασφάλεια αποτελεί μέρος αυτής της ελευθερίας», τονίζει η πρόεδρος του World Travel and Tourism Council, Γκλόρια Γκεβάρα. Photo credits: Shutterstock

«Η εμπιστοσύνη είναι η νέα πολυτέλεια»

Μία μερίδα αναλυτών θεωρεί ότι είναι λάθος τα ξενοδοχεία να επικεντρωθούν τόσο έντονα στην υγιεινή.

«Τα ξενοδοχεία και ειδικά τα πολυτελή, είναι από τις πιο καθαρές εγκαταστάσεις. Τα εμπορικά κέντρα και τα αεροδρόμια δεν αγγίζουν τις προδιαγραφές υγιεινής ενός καλού ξενοδοχείου», τονίζει ο Ντέιβιντ Ρίτσι, διευθύνων σύμβουλος της Metis, εταιρείας ανάλυσης της καταναλωτικής συμπεριφοράς.

«Η υπερπροβολή της καθαριότητας ισοδυναμεί με την παραδοχή ότι στο παρελθόν δεν τηρούνταν οι ίδιες προδιαγραφές. Πιστεύω ότι οι πελάτες θα θέλουν όταν ταξιδέψουν ξανά να νιώσουν ένα αίσθημα κανονικότητας», προσθέτει ο Ρίτσι.

Σε αυτό συμφωνεί και ο Λουκά Βιρτζίλιο, γενικός διευθυντής του Hotel Eden στην Ρώμη. «Προφανώς και θα ακολουθήσουμε τους κανόνες υγιεινής, αλλά προσπαθούμε σκληρά  να μην θυμίζουμε νοσοκομείο», υπογραμμίζει ο Βιρτζίλιο. «Οι πελάτες μας θα πρέπει να ξέρουν ότι μπορούν να μας εμπιστεύονται, αλλά την ίδια στιγμή να αισθάνονται ότι βρίσκονται σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο. Η εμπιστοσύνη είναι η νέα πολυτέλεια».

 με πληροφορίες από CNN Travel
Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More