Ερευνα: 7 στους 10 ταξιδιώτες «έτοιμοι» να ταξιδέψουν στο εξωτερικό
Photo Credits: Shutterstock

Ερευνα: 7 στους 10 ταξιδιώτες «έτοιμοι» να ταξιδέψουν στο εξωτερικό

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Από το ξέσπασμα της πανδημίας του Covid-19 ένα είναι το ερώτημα που πλανάται πάνω από τουριστικές επιχειρήσεις, κρατικούς φορείς και ταξιδιώτες: πότε θα τελειώσει αυτή η κατάσταση;

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας ανάλυσης δεδομένων με ειδίκευση στις αερομεταφορές OAG, η πανδημία οδήγησε σε περίπου 50 εκατομμύρια «χαμένες» αεροπορικές θέσεις, δηλαδή σε μείωση πληρότητας κατά 47%.

Η OAG μέσα στο καλοκαίρι πραγματοποίησε έρευνα, ρωτώντας πάνω από τέσσερις χιλιάδες ταξιδιώτες σχετικά με την επίδραση που είχε ο κορωνοϊός στις αποφάσεις τους, ενώ παράλληλα ρωτήθηκαν και ποια αεροδρόμια, αεροπορικές εταιρείες και online travel agencies (OTA) εμπιστεύονται.

Αν και πολλοί είναι ακόμα διστακτικοί, ο φόβος μόλυνσης από τον ιό στο αεροδρόμιο ή κατά τη διάρκεια μίας πτήσης φαίνεται ότι έχει εξαλειφθεί (σε έναν βαθμό). Στην κλίμακα του 10, το 52% των συμμετεχόντων «κατέταξε» τον φόβο τους ως 5 στα 10, ενώ μόνο το 32% «κατέταξε» τον φόβο του από 8 και άνω.

Σχεδόν το ένα τρίτο των ταξιδιωτών δεν έχει προσαρμόσει τις ταξιδιωτικές του συνήθειες στην πανδημία, δηλώνοντας μάλιστα ότι δεν σκοπεύει να το κάνει.

Το 37% των συμμετεχόντων θα πετούσε με αεροπλάνο μόνο αν ήταν αναγκαίο, το 25% θα πετούσε μόνο με απευθείας πτήσεις, αποφεύγοντας συνδέσεις με άλλα αεροδρόμια και το 10% θα επέλεγε να αποφύγει τα ταξίδια στις ώρες αιχμής.

Συνολικά πάνω από το 67% των καταναλωτών δήλωσαν ότι σχεδίαζουν να ταξιδέψουν εγχώρια μέσα στους επόμενους έξι μήνες, ενώ το 69% δήλωσε έτοιμο να ταξιδέψει και στο εξωτερικό. Οι αεροπορικές και τουριστικές εταιρείες πρέπει να προσπαθήσουν να αξιοποιήσουν αυτήν την τάση και να επικεντρωθούν στις πόλεις με χαμηλούς ρυθμούς μετάδοσης του ιού, σύμφωνα με την έρευνα.

Παρέα νέων σχεδιάζει τα ταξίδια.
Οι επιβάτες νεότερης ηλικίας ήταν ο κινητήριος μοχλός του κλάδου και πριν τον Covid, οπότε είναι λογικό να είναι το «κλειδί» και στην ανάκαμψή του. © Shutterstock

Οι φόβοι των επιβατών

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν υιοθετήσει μία σειρά από υγειονομικά μέτρα και αλλαγές για να αυξήσουν την πληρότητά τους. Το πιο δημοφιλές εξ΄αυτών -αν κρίνουμε από τους τίτλους σάιτ και εφημερίδων- φαίνεται ότι είναι η δέσμευσή τους για την «κενή» μεσαία θέση. Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα της OAG οι επιβάτες δεν θεωρούν ότι το συγκεκριμένο μέτρο είναι το πιο αποτελεσματικό, κατατάσσοντάς το ως το πέμπτο καλύτερο από άποψη αποτελεσματικότητας.

Το 40% των συμμετεχόντων φοβάται, όπως κατέγραψε η έρευνα, ότι θα κολλήσει τον ιό μέσα στο αεροπλάνο, ενώ το 17% εκφράζει ανησυχία για τα αεροδρόμια συνολικά. Το 76% πιστεύει ότι η υποχρεωτική χρήση μάσκας από επιβάτες και προσωπικό είναι το πιο αποτελεσματικό μέτρο, με τον καλό καθαρισμό των επιφανειών να ακολουθεί.

«Ο δρόμος για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης είναι με την “επιθετική επικοινωνία” των μέτρων προς τους ταξιδιώτες», τονίζεται στην έρευνα.

Οι νέοι θα πρωταγωνιστήσουν στην ανάκαμψη

Οι επιβάτες νεότερης ηλικίας ήταν ο κινητήριος μοχλός του κλάδου και πριν τον Covid, οπότε είναι λογικό να είναι το «κλειδί» και στην ανάκαμψή του.

Το 84% των millennials και των 79% των νέων της Generation Z δηλώνει ότι επιθυμεί να ταξιδέψει μέσα στο επόμενο εξάμηνο.

Το 66% των millennials και το 70% της Generation Z δήλωσαν ότι δεν επρόκειτο να αλλάξουν σε μεγάλο βαθμό τις συνήθειές τους λόγω του ιού, ενώ δεν φαίνεται να φοβούνται τον ιό όσο οι μεγαλύτερες ηλικιακά ομάδες.

Οι προτάσεις της OAG για την ανάκαμψη

Η έρευνα καταλήγει με μερικές προτάσεις για να επιταχυνθεί η ανάκαμψη του κλάδου.

Ολοι έχουν τον ρόλο τους, αναφέρει χαρακτηριστικά η έρευνα:

–          Οι αρχές πρέπει να αποσαφηνίσουν τις διαδικασίες, ώστε οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια να επικοινωνούν καλύτερα με τους επιβάτες.

–          Οι OTAs πρέπει να προσφέρουν καλύτερες πληροφορίες για τη διαδικασία κρατήσεων.

–          Οι ταξιδιώτες πρέπει να φορούν μάσκες, να κρατάνε αποστάσεις όπου αυτό είναι δυνατό και να μένουν στο σπίτι τους, όταν εμφανίζουν συμπτώματα

Προφανώς η ανάκαμψη συνδέεται με την ανακάλυψη του εμβολίου, αλλά η έρευνα ίσως προσφέρει ένα καλό πλαίσιο λειτουργίας μέχρι αυτό να είναι εφικτό.

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More