Αστικά κέντρα ή επαρχία: ποιες περιοχές «κέρδισαν» από την πανδημία
Photo Credits: Shutterstock

Αστικά κέντρα ή επαρχία: ποιες περιοχές «κέρδισαν» από την πανδημία

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Οι απομακρυσμένοι προορισμοί φαίνεται ότι αντεπεξήλθαν καλύτερα στην πανδημία του Covid-19 από ότι τα αστικά κέντρα, τα οποία προσπαθούν να επανακτήσουν τη μερίδα του λέοντος στην αγορά των «διακοπών αναψυχής».

Σύμφωνα με τον οργανισμό U.S. Travel Association, από την πανδημία προέκυψαν συνολικές απώλειες 386 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτές οι ζημιές ωστόσο δεν μοιράστηκαν ισοβαρώς. Τα αστικά κέντρα, τα οποία στηρίζονται στον επαγγελματικό τουρισμό, έχουν υποφέρει περισσότερο σε σχέση με τους υπαίθριους προορισμούς, όπου τηρούνται και πιο εύκολα τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης.

Τα αποτελέσματα αποδεικνύουν αυτόν τον διαχωρισμό. Οι βραχυπρόθεσμες μισθώσεις ήταν πιο δημοφιλείς στους απομονωμένους προορισμούς παρά στα αστικά κέντρα αυτό το καλοκαίρι. Σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων STR, τα ξενοδοχεία σε αστικά κέντρα ήταν σε χειρότερη κατάσταση από ότι τα καταλύματα σε άλλες περιοχές, με την πληρότητά τους να σημειώνει μείωση άνω του 50% σε σχέση με τον Αύγουστο το 2019. Ως αποτέλεσμα μεγάλα ξενοδοχεία, όπως το Hilton στην Times Square της Νέας Υόρκης ή το Luxe Rodeo Drive στο Μπέβερλι Χίλς έχουν κλείσει.

«Τα ταξίδια αναψυχής είναι ο παράγοντας ζήτησης που έχει επανέλθει πιο γρήγορα», λέει ο Πάτρικ Μέικοκ, αντιπρόεδρος έρευνας και ανάπτυξης στην STR, σημειώνοντας πως τα ξενοδοχεία σε αστικά κέντρα «είναι πιο εξαρτώμενα από τον ομαδικό και επαγγελματικό τουρισμό».

Ο αγώνας αστικών και υπαίθριων προορισμών για τους «ταξιδιώτες αναψυχής» κατέληξε, ωστόσο, σε ένα παιχνίδι με αρνητικό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, οι υπαίθριοι προορισμοί θεωρούν μία μείωση της τάξης του 20% ως σημάδι σχετικής υγείας.

Σε έρευνά της η εταιρεία ταξιδιωτικού μάρκετινγκ MMGY Myriad ανακάλυψε ότι το 42% εκ των 1.200 Αμερικανών που συμμετείχαν στην έρευνα -το υψηλότερο ποσοστό μετά την πανδημία- είναι πιθανό να ταξιδέψει για λόγους αναψυχής μέσα στο επόμενο εξάμηνο. Οι μεγάλες πόλεις προσφέρουν προγράμματα staycation (δηλαδή επεκταμένων διακοπών) και εκπτώσεις. Από την έρευνα προέκυψε επίσης ότι σε μεγάλο βαθμό οι διαβεβαιώσεις για την υγειονομική ασφάλεια του κάθε προορισμού οδηγούν και τη ζήτηση γι’ αυτή.

Ασπεν.
«Τα ταξίδια αναψυχής είναι ο παράγοντας ζήτησης που έχει επανέλθει πιο γρήγορα», λέει ο Πάτρικ Μέικοκ, αντιπρόεδρος έρευνας και ανάπτυξης στην STR. © Shutterstock

Viva Las Vegas (;)

Οι πόλεις που φιλοξενούσαν μεγάλο αριθμό συνεδρίων έχουν δεχθεί ένα από τα ισχυρότερα πλήγματα στον τουριστικό κλάδο, συμπεριλαμβανομένου και του Λας Βέγκας, όπου ο ετήσιος αριθμός επισκεπτών σημείωσε πτώση της τάξης του 60% τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Τα συνέδρια τα οποία έχουν ακυρωθεί εξ΄ολοκλήρου τους τελευταίους έξι μήνες, συγκέντρωσαν 6,6 εκατομμύρια επισκέπτες από τους συνολικά 42,5 εκατομμύρια το 2019, οδηγώντας σε έσοδα 6,6 δις. ευρώ.

Πλέον όλοι οι οργανισμοί αναδιαμορφώνουν την προσέγγιση τους, επικεντρώνοντας στα «ταξίδια αναψυχής». H MGM Resorts, η οποία κατέχει ορισμένα από τα πιο γνωστά ξενοδοχεία στην πόλη, συμπεριλαμβανομένου και του Belagio, έχει αρχίσει να προσφέρει πακέτα τηλεργασίας από τα ξενοδοχεία της υπό τον τίτλο «Viva Las Office».

Ωστόσο, δεν είναι όλα ρόδινα. Το Las Vegas Review-Journal χαρακτήρισε αρκετά ξενοδοχεία ως βασικές πηγές μετάδοσης του Covid-19 αυτό το καλοκαίρι.

Μια ακόμη δημοφιλής πόλη για συνέδρια και εκδηλώσεις είναι το Μαϊάμι, το οποίο έχει διανύσει αρκετό δρόμο από τον Απρίλιο, όπου το 85% του τουρισμού του εξαφανίσθηκε. Εκτός από την απώλεια των επαγγελματικών ταξιδιών, το Μαϊάμι επλήγη και λόγω του κλεισίματος των συνόρων, καθώς αποτελεί δημοφιλή προορισμό για αρκετούς Νοτιοαμερικανούς, ενώ είναι μία από τις συχνότερες στάσεις πολλών κρουαζιερών. Σήμερα ωστόσο, οι πωλήσεις στα ξενοδοχεία είναι στο μισό σε σχέση με πέρσι.

«Ένα μεγάλο μέρος της τουριστικής μας ανάκαμψης ήρθε από ανθρώπους της “πίσω μας αυλής”, της Φλόριντα», λέει ο Ρολάντο Αέντο, διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Greater Miami Convention & Visitors Bureau.

Ντένβερ.
Οι διήμερες εξορμήσεις το Σαββατοκύριακο είναι το σωσίβιο για τον τουρισμό στα αστικά κέντρα από τη Βοστώνη μέχρι το Λος Αντζελες. © Visit Denver

Οι πόλεις στρώνουν το κόκκινο χαλί για τους κατοίκους τους

Τον Ιανουάριο, όταν ο 38χρονος Μέρφι Σίαρς που κατοικεί στο Ντάλας, σχεδίαζε πώς θα γιορτάσει τη δέκατη επέτειο του γάμου του, συζητώντας με τη γυναίκα του για ένα ταξίδι στο εξωτερικό ή στη Χαβάι. Τον Ιούλιο, το ζευγάρι αρκέστηκε σε ένα διήμερο στο The Joule Dallas, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο της πόλης.

«Θέλαμε να ξεφύγουμε όχι μόνο για να γιορτάσουμε αλλά και για να ανανεωθούμε», λέει η σύζυγος του Σίαρς. «Νιώθαμε ότι είμαστε τόσο μακριά, παρόλο που βρισκόμασταν μόλις 15 λεπτά από το σπίτι μας».

Οι διήμερες εξορμήσεις το Σαββατοκύριακο είναι το σωσίβιο για τον τουρισμό στα αστικά κέντρα από τη Βοστώνη μέχρι το Λος Αντζελες.

«Επρεπε να αλλάξουμε κατεύθυνση και να επικεντρωθούμε στα ταξίδια αναψυχής μέχρι να σταθεροποιηθεί η βιομηχανία των συνεδρίων», λέει ο Ντέιβιντ Γουίτακερ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού για την προώθηση του Σικάγο, Choose Chicago. Ο Γουίτακερ σημειώνει ότι τα έσοδα των ξενοδοχείων προέρχονται κατά 40% από τα συνέδρια.

Ερευνα στην οποία συμμετείχαν 1.200 Αμερικανοί αποκάλυψε ότι το 44,5% των συμμετεχόντων -το υψηλότερο ποσοστό από τα μέσα Μαρτίου- επίλεξε ταξίδια αναψυχής στις τοπικές κοινότητές του, κυρίως λόγω του φόβου των πτήσεων.

Οι ντόπιοι κάτοικοι είναι από τις βασικές αγορές για πόλεις όπως η Νέα Υόρκη και το Σικάγο. Στην πολιτεία της Νέας Υόρκης, από τις 29 Σεπτεμβρίου, έχει εκδοθεί συμβουλή για 14ήμερη καραντίνα σε επισκέπτες από 34 πολιτείες.

Το γραφείο τουρισμού NYC & Company ενθαρρύνει τους Νεοϋορκέζους να εξερευνήσουν τις γειτονιές τις πόλης με διάφορες προσφορές που φτάνουν και τις μειώσεις μέχρι και 40% στις τιμές των δωματίων σε ξενοδοχεία στο Μανχάταν ή 20% σε διάφορες εξορμήσεις εντός πόλης, όπως το Harlem Heritage Tours. Η Αμάλ Νταγκεστάνι που εργάζεται στον χώρο των εκδηλώσεων, διάλεξε το ξενοδοχείο Mondrian Park Avenue για να αλλάξει παραστάσεις, αλλά και ως ένδειξη τοπικής υπερηφάνειας.

«Η Νέα Υόρκη έχει εμπλουτίσει τη ζωή μου τόσο πολύ που νιώθω ότι με αυτόν τον τρόπο της το ανταποδίδω», είπε.

Panama City Beach
Οι παραλίες ήταν οι αδιαμφισβήτητοι νικητές αυτό το καλοκαίρι, όπως αποδεικνύει και η Panama Beach City στη Φλόριντα. © Visit Panama City

Τα ανάμικτα αποτελέσματα στο Κολοράντο

Τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, το Denver International Airport είχε ανακοινώσει ότι είχε τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση σε όλη τη χώρα, βασισμένο στα στοιχεία που έδειχναν μείωση 57% σε σχέση με το 71% της κατά μέσο όρο μείωσης.

Αλλα οι όσοι επιβάτες κατέβηκαν στο αεροδρόμιο δεν πήγαν απαραίτητα στο Ντένβερ, την πρωτεύουσα της πολιτείας του Κολοράντο. Αυτό, άλλωστε δείχνει και η πληρότητα στα ξενοδοχεία του Ντένβερ η οποία κινήθηκε στο 40%, σημειώνοντας 38% μείωση σε σχέση με πέρσι. Αντί του Ντένβερ φαίνεται ότι οι επισκέπτες -όπως και στην περίπτωση του Λας Βέγκας- προτίμησαν πιο απομακρυσμένους προορισμούς. Αν και τα νούμερα είναι κάτω και στις δύο πόλεις, η εταιρεία Priceline ανακάλυψε ότι το Ντένβερ ήταν στην κορυφή της λίστας με τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων φέτος, με το Λας Βέγκας να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση. Προ Covid, τις δύο πρώτες θέσεις κατείχαν Ορλάντο και Λος Αντζελες.

Το Κολοράντο ενσαρκώνει την παραπλανητική φύση των τουριστικών δαπανών. Αν και θεωρούνται μεγάλες ατραξιόν της πολιτείας, τα έσοδα από τις ορεινές πόλεις του Ασπεν και του Crested Butte αναλογούν μόνο στο 25% των συνολικών τουριστικών εσόδων της πολιτείας. Το 60% παραμένει στις ανατολικές πόλεις της πολιτείας, όπως το Ντένβερ και άλλες μικρότερες πόλεις, που προσελκύουν επαγγελματίες που ταξιδεύουν για συνέδρια.

Δεδομένης της επιβράδυνσης, οι τουριστικές αρχές στο Colorado Springs θεωρούν ότι η πόλη τα κατάφερε μία χαρά, σημειώνοντας μείωση μόνο 22% τον Ιούλιο και Αύγουστο.

MGM Resorts
Οι πόλεις που φιλοξενούσαν πολλά συνέδρια έχουν δεχθεί ένα από τα ισχυρότερα πλήγματα στον τουριστικό κλάδο, συμπεριλαμβανομένου και του Λας Βέγκας, όπου ο ετήσιος αριθμός επισκεπτών σημείωσε πτώση της τάξης του 60% τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. © Shutterstock

Χώρος και αποστάσεις

Οι περισσότεροι εκ των ταξιδιωτών επέλεξαν υπαίθριες έναντι αστικών περιοχών για τις διακοπές τους. Σημάδια αυτής της τάσης αποαστικοποίησης είναι ορατά και σήμερα. Πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Destination Analysts βρήκε ότι το 40% των συμμετεχόντων σχεδίαζε να επισκεφθεί μικρές πόλεις και υπαίθριους προορισμούς το φετινό φθινόπωρο.

Από τα Adirondacks μέχρι το βόρειο Γουινσκόνσιν, οι τουριστικές αρχές ανέφεραν διπλασιασμό των εσόδων τους φέτος το καλοκαίρι. Παρόλα αυτά λίγες πόλεις θα καταφέρουν να αναπληρώσουν τις απώλειες από το lockdown.

Στην ευρύτερη περιοχή του Zion στη νοτιοδυτική Γιούτα, η οποία καλύπτει πάνω 2.400 τετραγωνικά μίλια και περιλαμβάνει το εθνικό πάρκο Zion National Park και ακόμη τέσσερα εθνικά πάρκα, η φορολογία από τη διαμονή σε καταλύματα έχει σημειώσει μείωση κατά 1,5 εκατομμύρια σε σχέση με πέρσι.

Οι παραλίες ήταν οι αδιαμφισβήτητοι νικητές αυτό το καλοκαίρι, όπως αποδεικνύει και η Panama Beach City στη Φλόριντα. Η κίνηση στην περιοχή επανήλθε στα προ-Covid επίπεδα τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, ενώ τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο ξεπέρασε τα περσινά αποτελέσματα.

«Νιώθουμε ότι θα συνεχίσουμε και του χρόνου», λέει ο Ντάν Ρόου, διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος του οργανισμού Visit Panama Beach, προβλέποντας ότι τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης θα διαμορφώσουν τις διακοπές και του χρόνου.

με πληροφορίες από New York Times

Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More