Πώς θα αποφευχθούν τα μαζικά «λουκέτα» ξενοδοχείων
Photo Credits: Kristopher Volkman/flickr.com

Πώς θα αποφευχθούν τα μαζικά «λουκέτα» ξενοδοχείων

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Τη στιγμή που ένας τεράστιος αριθμός αμερικανικών ξενοδοχείων βρίσκεται στα πρόθυρα πτώχευσης, μεγάλη μερίδα αναλυτών υποστηρίζει ότι οι τράπεζες δεν πρόκειται να επιτρέψουν τα μαζικά «λουκέτα».

Ο ξενοδοχειακός κλάδος αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή ληξιπρόθεσμων δανείων στα χαρτοφυλάκια που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση νέων ξενοδοχείων. Μόλις το 1% των δανείων του ξενοδοχειακού κλάδου ήταν ληξιπρόθεσμο το 2019.

Αν και η ανέγερση πολλών αμερικανικών ξενοδοχείων δεν στηρίχθηκε σε δανειοδότηση, περίπου το 50% των Αμερικανών ιδιοκτητών ξενοδοχείων αναφέρουν ότι βρίσκονται στα πρόθυρα «λουκέτου» λόγω οφειλών, σύμφωνα με έκθεση του αμερικανικού οργανισμού American Hotel & Lodging Association.

Μία μερίδα αναλυτών έχει εκφράσει ανησυχία μετά από έξι μήνες πανδημίας ότι οι τράπεζες θα διακόψουν την ευέλικτη πολιτική που εφάρμοσαν στην αρχή της κρίσης του Covid-19. Τα δάνεια είναι δύσκολο να τροποποιηθούν, καθώς πολλά εξ’ αυτών έχουν ομαδοποιηθεί σε χρηματιστηριακούς τίτλους.

Δικηγόροι με ειδίκευση στην αγορά ακινήτων αμφισβητούν το κατά πόσο θα υπάρξουν «λουκέτα», καθώς ένα τέτοιο γεγονός θα πυροδοτούσε μεγαλύτερο πρόβλημα.

«Πιστεύω ότι οι δανειστές πήραν καλά μαθήματα από την τελευταία κρίση», δήλωσε ο δικηγόρος Κλίφορντ Ρίσμαν. «Αν οι δανειστής μπορούσε να κλείσει μία επιχείρηση, να της αλλάξει brand, διοίκηση και τρόπο λειτουργίας, θα το έκανε. Αλλά αυτό είναι ένα πρόβλημα που η αλλαγή brand ή διοίκησης δεν θα λύσει».

«Λουκέτα» σε ξενοδοχεία: άδεια ρεσεψιόν.
Μόλις το 1% των δανείων του ξενοδοχειακού κλάδου ήταν ληξιπρόθεσμο το 2019. © Shutterstock

Τα συνήθη εργαλεία δεν λειτουργούν

H παγκόσμια πανδημία είναι ένα πρωτοφανές πρόβλημα για τον ξενοδοχειακό κλάδο και τα συνήθη μέτρα τόνωσης της ζήτησης δεν είναι πιθανό να οδηγήσουν σε ανάκαμψη της πληρότητας και των εσόδων. Αυτός είναι και ο λόγος που η πλειοψηφία των ξενοδόχων δεν προχώρησε σε μείωση τιμών, ακολουθώντας τις υποδείξεις των ειδικών που έλεγαν ότι η απώλεια της τιμολογιακής δύναμης θα οδηγούσε σε επέκταση του χρόνου ανάκαμψης.

Οι τράπεζες αναγνωρίζουν το πρόβλημα, σημειώνοντας ότι τα επίπεδα των εσόδων και της πληρότητας είναι τόσο χαμηλά που θα χρειαζόταν κάτι πολύ πιο δραστικό από την αλλαγή brand για να αναπληρωθούν οι απώλειες και να εξυπηρετηθούν οι υποχρεώσεις.

«Δεν νομίζω ότι η ζήτηση θα οδηγήσει στην ανάκαμψη. Η πληρότητα είναι τόσο χαμηλή που ένα διψήφιο ποσοστό αύξησης δεν πρόκειται να έρθει, είτε αν κάποιος μπορεί είτε αν δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις δεσμεύσεις του. Τα πράγματα είναι τόσο άσχημα», πρόσθεσε. «Πιστεύω ότι πολλοί δανειστές δεν ενδιαφέρονται να αποκτήσουν απλά έναν τίτλο».

«Οι τράπεζες στο τέλος της ημέρας δεν επιθυμούν να αποκτήσουν αυτά τα περιουσιακά στοιχεία», δήλωσε ο Τζεφ Ντίνερ της DLA Piper. «Θέλουν απλά να τους καταβάλλονται οι τόκοι κάθε μήνα».

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι δανειστές επιδιώκουν να κρατήσουν στους ισολογισμούς τους τα δάνεια των ξενοδοχείων.

«Λουκέτα» σε ξενοδοχεία: άδεια αίθουσα συνεδριάσεων
Αμφίβολο είναι το μέλλον για τα ξενοδοχεία που είχαν ισχυρή σύνδεση με τον επαγγελματικό τουρισμό. © Shutterstock

«Δεν βλέπω απαραίτητα λουκέτα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ACRES Capital Μαρκ Φόγκελ. «Βλέπω την πώληση μετοχών σε χαμηλές τιμές και τη συνεργασία με τους πιστωτές μέχρι να επανέλθει η ζήτηση».

Οι «εκπτώσεις» δίνουν τη δυνατότητα στους νέους δανειστές να αναδιαρθρώσουν -σε συνεννόηση με τα ξενοδοχεία- τα χρέη. Pροαπαιτούμενα βέβαια τέτοιων κινήσεων είναι, οι αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου και τα υψηλά επιτόκια.

«Τίποτα δεν θα είναι δωρεάν», τονίζει ο Ντίνερ.

Δεν θα αποφευχθούν όλα τα «λουκέτα»

Η πτώχευση πολλών εταιρειών, ωστόσο δεν έχει φύγει εντελώς από το τραπέζι παρά την αισιοδοξία που εκφράζεται από την αγορά για την ευελιξία των τραπεζών.

«Πρόκειται να βιώσουμε μαζικά λουκέτα; Είναι δύσκολο να απαντήσω με ένα ναι ή με ένα όχι σε αυτό, αν και πιστεύω ότι είναι πιθανό να υπάρξουν ορισμένα», τόνισε η Μίγκεν Λίρι, συνεργάτης στην εταιρεία Duane Morris που στο πελατολόγιο της έχει πολλού θεσμικούς δανειστές.

Τα ξενοδοχεία που είναι λιγότερο πιθανό να επιβιώσουν από την πανδημία είναι αυτά που αντιμετώπιζαν προβλήματα και πριν την πανδημία. Αυτά είναι κυρίως ξενοδοχεία με υψηλά επίπεδα μόχλευσης ή σε «αδύναμες» αγορές.

Από την άλλη τα ξενοδοχεία σε «δυνατές» αγορές ίσως έχουν καλύτερη αντιμετώπιση από τους πιστωτές τους. Αμφίβολο είναι το μέλλον για τα ξενοδοχεία που είχαν ισχυρή σύνδεση με τον επαγγελματικό τουρισμό.

με πληροφορίες από Skift

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More