Είναι οι «ψηφιακοί θεατές» του NBA το μέλλον της βιομηχανίας των εκδηλώσεων;
Photo Credits: nba.com

Είναι οι «ψηφιακοί θεατές» του NBA το μέλλον της βιομηχανίας των εκδηλώσεων;

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Με αφορμή τους τελικούς του NBA ανάμεσα στους Λος Αντζελες Λέικερς και τους Μαϊάμι Χιτ, είναι μία καλή στιγμή να εξετάσουμε πώς θα μπορούσε να ωφελήσει η πρακτική των «ψηφιακών κερκίδων» που εφάρμοσε στην επανέναρξη του το NBA, τα events στη μετά-Covid εποχή.

Το NBA στην επανεκκίνησή του στις εγκαταστάσεις που έστησε μέσα στην Disney World, «αντικατέστησε» τις κερκίδες με οθόνες LED πέντε μέτρων στις οποίες οι fans των ομάδων συνδέονταν μέσω του Microsoft Teams για να παρακολουθήσουν τον αγώνα.

Η νέα αυτή εμπειρία μαζί με τα αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα που εφάρμοσε η λίγκα έχει μεγάλο ενδιαφέρον, ειδικά όσο υιοθετείται ολοένα και περισσότερο ένα «υβριδικό» μοντέλο εκδηλώσεων.

Το ζήτημα της ασφάλειας

Το NBA έχει λάβει εκτεταμένα μέτρα για να διασφαλίσει την υγεία των παικτών, των προπονητών, των δημοσιογράφων και όλων των παρευρισκόμενων στη «φούσκα» που έστησε στη Disney World στο Ορλάντο της Φλόριντας με σκοπό τη συνέχιση της φετινής σεζόν.

Στη «φούσκα» του NBA δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά ο έλεγχος για Covid-19 μέσω σιάλου, τα οποία είχε αναπτύξει το πανεπιστήμιο Yale που πλέον έχουν εγκριθεί και από την αμερικανική υπηρεσία Food and Drugs Administration για δημόσια χρήση.

Τα συγκεκριμένα τεστ έχουν τρία σημαντικά χαρακτηριστικά: απαιτούν μόνο το σάλιο του εξεταζόμενου, αφαιρούν την εξαγωγή RNA από την εξίσωση και μπορούν να επεξεργαστούν από οποιοδήποτε εργαστήριο έχει τα κατάλληλα διαπιστευτήρια. Αυτό σημαίνει ότι τα αποτελέσματα είναι διαθέσιμα σε λίγες ώρες, ανάλογα και με την απόσταση του event από το κοντινότερο εργαστήριο.

Το NBA επίσης επιβάλει σε καραντίνα οποιονδήποτε εισέλθει στη «φούσκα», διατηρεί κλινική εντός των εγκαταστάσεων και προσφέρει στους παίκτες και το προσωπικό τα κατάλληλα γκάτζετ, τα οποία οι παίκτες φορούν και ειδοποιούνται αν πλησιάσουν κάποιον άλλον άνθρωπο σε απόσταση μικρότερη των δύο μέτρων για πάνω από πέντε δευτερόλεπτα.

Αν και πολλά από τα μέτρα που έλαβε το NBA δεν είναι ρεαλιστικά σε άλλα events, η καραντίνα και τα αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα είναι κρίσιμα για την προστασία των θεατών, των ομιλητών και του προσωπικού.

Ο ψηφιακός θεατής

Στην προσπάθεια διαφήμισης του concept του «ψηφιακού θεατή» οι ομάδες του NBA επικεντρώθηκαν στην αποκλειστική φύση της εμπειρίας. Η εμπειρία του «ψηφιακού θεατή» διαφέρει πολύ από την παρακολούθηση του αγώνα στην τηλεόραση, ενώ υπάρχουν περιορισμένες «ψηφιακές θέσεις», το οποίο δημιουργεί έναν ενθουσιασμό.

Για παράδειγμα οι LA Clippers έδωσαν μεγάλη βάση στο γεγονός ότι  οι «ψηφιακές θέσεις» θα φαίνονται και στη ζωντανή μετάδοση του αγώνα, το οποίο σίγουρα κέντρισε το ενδιαφέρον ορισμένων θεατών.

Η πλειοψηφία των ψηφιακών ή «υβριδικών» events δεν θα επιθυμούσε να περιορίσει τον αριθμό των θεατών, ωστόσο δεν πρέπει να υποεκτιμάται η αίσθηση «αποκλειστικότητας» που προσφέρουν προσεγγίσεις όπως αυτή του NBA

Οι περισσότερες εκδηλώσεις βασίζονται στην ψηφιακή τεχνολογία τους τελευταίους μήνες για να συνεχίσουν τη λειτουργία τους. Μέχρι στιγμής το NBA είναι η μόνη μεγάλη αθλητική διοργάνωση που επιχείρησε την «ψηφιακή εμπειρία».

Ο τρόπος που το έκανε αποτελεί μοναδικό παράδειγμα σχετικά με το πώς το διαδικτυακό κοινό μπορεί να νιώσει μέρος μίας ζωντανής εκδήλωσης. Σε συνδυασμό με τα αυστηρά μέτρα προστασίας, προσφέρει ένα χρήσιμο μάθημα για τη βιομηχανία των events και το άμεσο μέλλον της.

με πληροφορίες από Event Manager Blog

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More