Skift Global Forum 2020: Οι κολοσσοί θα «μεγαλώσουν» περισσότερο από την πανδημία
Photo Credits: Richard P. Lambert / flickr.com

Skift Global Forum 2020: Οι κολοσσοί θα «μεγαλώσουν» περισσότερο από την πανδημία

[rt_reading_time postfix="minutes" postfix_singular="minute"] read
Share it:

Με το βλέμμα στραμμένο στην ανάκαμψη και την επόμενη δεκαετία συνολικά στελέχη από τις μεγαλύτερες εταιρείες και φορείς του τουριστικού κλάδου μίλησαν στο φετινό Skift Global Forum, το οποίο έγινε για πρώτη φορά διαδικτυακά.

Βασικό θέμα συζήτησης ήταν πώς θα προστατευτεί ο τουριστικός κλάδος στη δύσκολη δεκαετία 2020-2030. Κοινός παρονομαστής, όλων των ομιλητών είναι ότι σε ένα βαθμό ο κλάδος θα πρέπει να αγκαλιάσει κάποιες αλλαγές και όχι να προσπαθήσει επίμονα να ξαναχτίσει το παρελθόν.

Οι συγχωνεύσεις και οι αγοραπωλησίες εταιρειών είναι συνηθισμένο φαινόμενο σε περιόδους κρίσης, αλλά αυτή η κρίση είναι διαφορετική.

Ο διευθύνων σύμβουλος μίας εκ των μεγαλύτερων ξενοδοχειακών αλυσίδων στον κόσμο επιβράβευσε τις κυβερνήσεις παγκοσμίως για τον τρόπο με τον οποίο έχουν «κρατήσει στη ζωή» τον ξενοδοχειακό κλάδο, επομένως θα περάσει κάποιος καιρός πριν ξεκινήσουν οι εταιρείες να αλλάζουν χέρια.

«Μπορεί δυνητικά να δούμε ορισμένες συγχωνεύσεις και αγορές, όπως είδαμε και στην οικονομική κρίση (σ.σ.: του 2009). Αλλά δεν νομίζω ότι θα γίνει άμεσα, αν και υπάρχει πολύ κυβερνητική στήριξη σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Intercontinental Hotel Group, Κιθ Μπαρ στην ομιλία του στο Skift Global Forum.

«Η παράταση στην καταβολή ενοικίων και στις δόσεις τραπεζικών δανείων και η κυβερνητική στήριξη. Όλα αυτά βοηθούν όλες τις βάρκες να επιπλέουν αυτή τη στιγμή», τόνισε ο Μπαρ, προσθέτοντας όμως πως όταν η στήριξη τελειώσει, οι δυνατότερες εταιρείες με τους μεγάλους ισολογισμούς θα έχουν την ευκαιρία να επιταχύνουν την ανάπτυξή τους.

«Πρέπει όμως να γίνει με έξυπνο τρόπο με τις σωστές εκτιμήσεις και να μην “κυνηγηθεί” η ανάπτυξη έναντι της αξίας», τόνισε ο Μπαρ.


«Η κυβερνητική στήριξη βοηθά όλες τις βάρκες να επιπλέουν προς στιγμήν»
– Κιθ Μπαρ


Προφανώς, ο δημοσιογράφος του Skift Κάμερον Σπέρανς δεν θα μπορούσε να μη ρωτήσει τον Μπαρ για τις φήμες περί συγχώνευσης της IHG με την Accor. «Υπάρχει μόνο μία ερώτηση που εμφανίζεται πιο συχνά: αν η Τζένιφερ Ανιστον θα τα ξαναφτιάξει με τον Μπραντ Πιτ», είπε χαρακτηριστικά ο Μπαρ, αποφεύγοντας να σχολιάσει περαιτέρω.

Τι συμβαίνει στον κλάδο αυτήν τη στιγμή; Για τον Μπαρ, τα σημάδια από την Κίνα είναι ενθαρρυντικά.

«Η Κίνα είναι σημαντικά μπροστά από τον υπόλοιπο κόσμο, επειδή ο ιός περιορίστηκε με επιθετικό τρόπο. Πιθανώς έναν χρόνο μπροστά. Τα ξενοδοχεία μας στην Κίνα έχουν σημειώσει χρονιά-ρεκόρ… διαισθανόμαστε ότι βρίσκονται στο δρόμο της κανονικότητας, μου δίνει ελπίδα», τόνισε ο Μπαρ.

Αντίθετη είναι η κατάσταση στις ΗΠΑ, όπου τα ξενοδοχεία που φιλοξενούσαν μερικά από τα μεγαλύτερα συνέδρια θα αντιμετωπίσουν μία πιο αργότερη ανάκαμψη. Ακόμα και αν επιστρατευθούν τεστ χαμηλού κόστους, τα οποία θα φέρουν άμεσα αποτελέσματα στον ξενοδοχειακό κλάδο, τα συγκεκριμένα ξενοδοχεία θα αργήσουν να ανακάμψουν.

Κάλεσε επίσης για τη δημιουργία ενός κοινού πλαισίου ελέγχων μεταξύ των κρατών. «Είναι σημαντικό, αλλά δεν προχωρά αρκετά γρήγορα», προειδοποίησε.

Η τουριστική διαφήμιση πρέπει να προσαρμοστεί

Η πανδημία «έκλεψε» μία χρονιά από τον τουρισμό, σύμφωνα με τoν πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο του τουριστικού φορέα της Ουάσιγκτον Destination DC, Ελιοτ Φέργκιουσον.

Ο Φέργκιουσον παραδέχθηκε ότι αρχικά ήταν σε «άρνηση» πριν αρχίσει να λαμβάνει προληπτικά μέτρα, γνωρίζοντας ωστόσο ότι τα πράγματα δεν θα είναι ποτέ ίδια.

«Ενα πράγμα που μάθαμε όλοι είναι να περιμένουμε το αναπάντεχο. Θα ήθελα να πιστεύω ότι (σ.σ.: την επόμενη φορά) η κρίση δεν θα είναι τόσο δραστική, με τόσους θανάτους, αλλά δεν μπορείς να νιώθεις άνεση σκεπτόμενος ότι δεν θα υπάρξουν αναταράξεις στον δρόμο», τόνισε ο Φέργκιουσον.

Ελιοτ Φέργκιουσον.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του τουριστικού φορέα της Ουάσιγκτον, Destination DC, Ελιοτ Φέργκιουσον.

Για τον τομεάρχη Αμερικής στον τουριστικό οργανισμό της Βρετανίας, VisitBritain Γκάβιν Λάντρι η κρίση του Covid-19 ήταν η πρώτη κρίση προσφοράς που έζησε. Στις προηγούμενες κρίσεις υπήρχε πρόβλημα ζήτησης, το οποίο είναι ευκολότερο να λυθεί, είπε μιλώντας με τη δημοσιογράφο του Skift, Ρόζι Σπρίνκς. «Είναι μεγάλη η πρόκληση που έχουμε να αντιμετωπίσουμε και με μειωμένη πληρότητα. Αυτό είναι εντελώς διαφορετικό», τόνισε.

Μία ακόμη μακροπρόθεσμη αλλαγή στην οποία θα πρέπει να προσαρμοστούν οι προορισμοί είναι η αλλαγή στον τρόπο μάρκετινγκ.

«Είναι πολύ ωραίο να μιλάμε για το πόσο φοβερό είναι ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, αλλά οι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν τα υγειονομικά μέτρα που ακολουθούνται, προτού μπουν στη συζήτηση για την εμπειρία», επισήμανε ο Φέργκιουσον. «Μιλάμε για θέματα ζωής και θανάτου και όχι για ένα απλό κρυολόγημα».

«Το γεγονός αυτό θα έχει μακροπρόθεσμη επίδραση. Οποιαδήποτε διαφήμιση θα πρέπει να  έχει ως αφετηρία τα μέτρα υγιεινής, αυτή είναι διαφορά ενός καταλύματος, πάρκου, εκδήλωσης από μία άλλη», τόνισε ο Λάντρι.

Την ίδια στιγμή καθώς τα τμήματα διαφήμισης των προορισμών και οι κρατικοί φορείς σχεδιάζουν για το μέλλον, θα πρέπει να σημειώσουν ότι η επόμενη γενιά καταναλωτών δεν θα είναι αδιάφορη για το αποτύπωμα της στον πλανήτη.

Γκάβιν Λάντρι
Ο τομεάρχης Αμερικής στον τουριστικό οργανισμό της Βρετανίας, VisitBritain, Γκάβιν Λάντρι.

«Ο μαζικός τουρισμός θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν στο τιμόνι του κλάδου», δήλωσε ο Λάντρι, «οπότε ο ρόλος που θα μπορούσαμε να παίξουμε, κατανοώντας τις έννοιες της βιωσιμότητας, θα μπορούσε να ενδυναμωθεί μετά από αυτήν την ανάπαυλα».

Ισχυρό πλήγμα για Microsoft και Twitter

Τα χρονοδιαγράμματα σχετικά με την ανάκαμψη του τουρισμού είναι όσο αξιόπιστα όσο οι προβλέψεις μίας κρυστάλλινης σφαίρας, δήλωσαν οι διευθυντές ταξιδιών των Microsoft και Twitter, μιλώντας στο φετινό Skift Global Forum.

Οι αναλυτές γενικά προβλέπουν ότι η επιστροφή των επαγγελματικών ταξιδιών θα πραγματοποιηθεί όταν ξεκινήσει η ευρεία διανομή ενός εμβολίου κατά του κορωνοϊού. Ο κλάδος ήδη δείχνει σημάδια ανάκαμψης στην Κίνα και τα επαγγελματικά ταξίδια αναμένεται να αναβιώσουν στις ΗΠΑ νωρίτερα από την πλήρη ανάκαμψη των ξενοδοχείων, την οποία οι αναλυτές υπολογίζουν για το 2024.

Ο κλάδος όμως δεν είναι τόσο αισιόδοξος. Αντ’ αυτού οι ειδικοί εξετάζουν πώς θα αλλάξουν τα επαγγελματικά ταξίδια από εδώ και πέρα, μέσα από την αλλαγή νοοτροπίας των επιχειρήσεων και των νέων τεχνολογιών.

«Ο εγγενής τρόπος που δουλεύουμε άλλαξε για πάντα», δήλωσε ο Ερικ Μπέιλι, διευθυντής ταξιδιών στη Microsoft. «Πότε θα επιστρέψουν ζήτηση και οι ανάλογοι προϋπολογισμοί; Αυτές είναι οι μακροπρόθεσμες προκλήσεις που πρέπει να εξετάσουμε».

Τα ταξίδια στη Microsoft έχουν μειωθεί κατά 95%, ακόμα και αν η Κίνα έχει αρχίσει να βιώνει την ανάκαμψη. Η απότομη πτώση βαραίνει την εταιρεία, η οποία χρειάστηκε 10 χρόνια για να επιστέψει μετά την οικονομική κρίση του 2009, κατά την οποία τα ταξίδια μειώθηκαν μόνο κατά 40%.

Τα χρονοδιαγράμματα είναι αναξιόπιστα κυρίως λόγω των συνεχόμενων εξάρσεων σε όλον τον κόσμο και της αποτυχίας του περιορισμού σε μεγάλες αγορές, όπως οι ΗΠΑ.


«Ο εγγενής τρόπος που δουλεύουμε άλλαξε για πάντα» – Ερικ Μπέιλι


«Ξεκινήσαμε τον Μάρτιο νομίζοντας ότι τον Σεπτέμβριο θα έχουμε επιστρέψει», δήλωσε η Τζούντι Εμα, διευθύντρια ταξιδιών του Twitter. «Τώρα κοιτάμε την επόμενη χρονιά».

Στην Twitter, όπως και σε πολλές ακόμη εταιρείες βρίσκεται ακόμα σε ισχύ η απαγόρευση ταξιδιών και μόνο τα απαραίτητα επαγγελματικά ταξίδια επιτρέπονται. Η επιστροφή των ταξιδιών βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο εμβόλιο, επισημαίνει η Εμα.

Άλλες εταιρείες περιμένουν ότι τα «απόνερα» της πανδημίας θα ταλαιπωρούν την αγορά για πολύ καιρό και η ανάκαμψη ίσως αργήσει να έρθει.

«Δεν λέω ότι η ανάκαμψη θα πάρει 25 χρόνια», πρόσθεσε ο Μπέιλι. «Αλλά, θα πάρει κάποιο καιρό, δεδομένου ότι οι αλλαγές στον κλάδο θα είναι μεγάλες».

Renova Deco
Smart Booking Title
Smart Booking

Explore More